Warto wiedzieć

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

Wydarzenia

WYWIADY

ponad rok temu  03.04.2019, ~ Administrator   

Menager z DENSO o trendach na rynku wtórnym
Strona 2 z 4

Konsolidacja jest widoczna również wśród dystrybutorów części, spośród których LKQ i GPC jawią się jako dwaj najwięksi gracze na świecie. Większy rozmiar i zasięg przedsiębiorstw zwiększa ich siłę, jak zauważa Cole: „Zglobalizowane firmy dystrybucyjne mogą chcieć ustalać cenę zgodną z najmniejszym wspólnym mianownikiem, powodując zmianę modeli cenowych i rabatowych producentów”.

Pozyskiwanie dystrybutorów ma również wpływ na grupy handlowe (ITG), których są członkami, a monopole i komisje ds. fuzji przedsiębiorstw starannie analizują transakcje, aby upewnić się, że ani dystrybutor, ani grupa handlowa nie uzyskają nieuczciwej przewagi. - To pokazuje, że ITG są obecnie uznawane za podmioty posiadające prawdziwą moc, a nie jedynie za kluby zrzeszające firmy członkowskie – tłumaczy Cole.

Według raportu McKinsey’a, w ciągu ostatnich 5 lat rynek północnoamerykański odnotował ponad 600 transakcji fuzji i przejęć na rynku samochodowych części zamiennych. Z kolei w Europie w fuzje i przejęcia zaangażowało się 9 z 10 największych niezależnych dystrybutorów części zamiennych.

Globalny wzrost ITG

Rozwijają się nie tylko producenci i dystrybutorzy części na rynku wtórnym: - Międzynarodowe grupy handlowe, które od jakiegoś czasu dominują w Europie, stają się globalne - podkreśla Cole.

Oprócz przyjmowania nowych, międzynarodowych członków, ITG pracują również nad budowaniem skutecznej sieci wysokiej jakości warsztatów na całym świecie, które pomogą zapewnić członkom grup długoterminowe korzyści. „Sieć warsztatów, która konsekwentnie spełnia wysokie standardy, może pozyskać duże floty, a także przyciągnąć uwagę lokalnych, mniejszych flot. Daje to gwarancję biznesu dla warsztatów, a także dla dystrybutorów, którzy są członkami ITG”.

Rosnące znaczenie flot

Coraz większe znaczenie zyskują profesjonalne floty pojazdów, bez względu na to, czy składają się one z samochodów firmowych i wypożyczanych, taksówek takich jak Uber czy współdzielonych pojazdów. Przewiduje się, że prawie jeden na dziesięć samochodów sprzedanych w 2030 r. będzie pojazdem współdzielonym (źródło: McKinsey). - Pośrednicy zaczną mieć rzeczywisty wpływ na nasz rynek. Coraz częściej osobą odpowiedzialną za utrzymanie pojazdu będzie ktoś inny niż kierowca. Ten pomysł wydaje się nieco przerażający dla niezależnego rynku części zamiennych. Jak już wspomniałem, ITG starają się wyprzedzić te zmiany i zapewnić sobie udział w tym biznesie, tak aby część dochodów trafiła na niezależny rynek części zamiennych, a nie do sieci producentów pojazdów” – twierdzi Cole.

Tagi: Denso,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony