Warto wiedzieć

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

Wydarzenia

WYWIADY

ponad rok temu  03.04.2019, ~ Administrator   

Menager z DENSO o trendach na rynku wtórnym
Strona 3 z 4

Oczywiste jest, że rynek części zamiennych będzie musiał dostosować się do potrzeb takich flot. Przykładowo, pojazdy te będą spędzały na drodze więcej czasu, co oznacza dodatkowe zużycie części. Ponieważ dla menedżerów flot kluczowe jest, aby auta były cały czas sprawne, potrzebne są pomysły, jak dostawcy części na rynek wtórny mogą zminimalizować przestoje i zapewnić konkurencyjny koszt całkowity korzystania z floty.

Najpierw usługi

Niektóre zmiany mają błyskawiczny wpływ, inne nie. Jest tak na przykład w przypadku dystrybucji części online: Myśleliśmy, że Internet zrujnuje nasz rynek, przejmie nasze biznesy. Okazało się jednak, że nie jest to tak duże zagrożenie, jak myśleliśmy pięć lat temu. Są internetowi gracze, którzy próbowali i ponieśli porażkę. Niska cena online plus dostawa to za mało – potrzebna jest szersza paleta usług. Usługi świadczone przez bardziej tradycyjne firmy dystrybucyjne, takie jak natychmiastowa dostawa i nieograniczone zwroty, połączone z doświadczeniem dystrybutora w doborze właściwych części, są wartościowe i nie można ich lekceważyć.

Świetna obsługa jest równie ważna dla innych obszarów rynku wtórnego. Cole zauważa: „Im więcej wartościowych usług mogą zaoferować dystrybutorom grupy transakcyjne – szkolenia, wsparcie techniczne, katalogowanie itd. – tym lepiej. Producenci samochodów nie są zbyt chętni, by dzielić się danymi, dlatego im więcej uda się ich pozyskać grupom handlowym, np. od firm takich jak DENSO, tym lepiej będą mogły wspierać swoją sieć i członków grupy”.

Usługi z pewnością muszą być kluczowym punktem odniesienia dla wszystkich zainteresowanych stron na rynku wtórnym. Niedawne badanie ekspertów z branży ujawniło, że zapytani o to, co byłoby ważniejsze na rynku wtórnym w przyszłości, 54% wskazało usługi, a zaledwie 6% części samochodowe (źródło: McKinsey).

Innowacyjne rozwiązania cyfrowe

Innym kluczowym obszarem związanym z usługami jest dostarczanie cyfrowych rozwiązań, które pomagają niezależnemu rynkowi wtórnemu konkurować z producentami pojazdów. Dobrym przykładem jest DENSO e-Videns, przyjazne dla użytkownika, wszechstronne narzędzie do inspekcji pojazdów, które zwiększa wydajność warsztatu i przejrzystość podejmowanych działań. Urządzenie skanuje systemy pojazdu pod kątem kodów błędów i pomaga w przeprowadzeniu innowacyjnej inspekcji stanu technicznego pojazdu za pośrednictwem technologii chmury, w celu identyfikacji problemów i zapobiegnięciu przyszłym usterkom. Narzędzie przechowuje również dane klientów i generuje kompleksowe raporty. Cole przewiduje, że w ciągu najbliższych kilku lat na rynku wtórnym pojawi się coraz więcej cyfrowych rozwiązań tego typu.

Tagi: Denso,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony