Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  20.11.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Mocne i słabe strony niezależnych warsztatów

Wszystkie zamawiają części poprzez system internetowy oraz dbają o komfort swoich klientów; niemal 100% z nich korzysta z urządzeń diagnostycznych z aktualnym oprogramowaniem. Teraz znają swoje mocne oraz słabe strony i wiedzą, jak rozwinąć działalność. Mowa o warsztatach, które wzięły udział w 3 edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”.

Opracowano następujące wnioski: serwisy niezależne dbają o jakość i obsługę klientów; współpracę opierają przede wszystkim na budowaniu pozytywnych relacji, każdy audytowany warsztat dysponuje miejscem parkingowym dostępnym dla klientów, znakomita większość dba o dostępność Wi-Fi oraz odpowiedni wygląd poczekalni, 93% serwisów oferuje udogodnienie w postaci możliwości płacenia kartą za wykonane usługi, a 87% naprawia wiele marek, co dodatkowo zachęca klientów do wizyty w serwisie, warsztaty niezależne idą z duchem czasu – 81% z nich może pochwalić się czytelną dla klientów stroną internetową, brak niektórych elementów wyposażenia to jedno z wyzwań dla niezależnych warsztatów: około połowa z nich dysponuje urządzeniami do badania hamulców czy amortyzatorów, co piąty warsztat wdraża system ISO.

Wyniki audytów nie pozostawiają wątpliwości: serwisy niezależne bardzo dobrze radzą sobie w relacjach z klientami, dbają o ich potrzeby i starają się tak organizować przestrzeń pracy, aby była ona jak najbardziej przyjazna dla osób pozostawiających samochody do naprawy. Ich oferta w większości oferuje serwis wielu marek, a 81% zaudytowanych warsztatów na czas naprawy proponuje klientom auto zastępcze. Obszarem wymagającym poprawy jest dostępność niektórych sprzętów, która może rzutować na odbiór warsztatu przez klientów, jak również na jakość i szybkość wykonywania prac.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych po raz trzeci zdecydowało się pogłębić wiedzę na temat rynku niezależnych warsztatów samochodowych, organizując inicjatywę „Bezpieczny Warsztat”. Przy wsparciu profesjonalnych audytorów z firmy Dekra Polska Sp. z o.o. zdiagnozowano kilkadziesiąt serwisów, stawiając następujący wniosek: z roku na rok rynek niezależnych warsztatów coraz bardziej rośnie w siłę.

8 listopada, podczas 12 edycji Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, zaprezentowano wnioski z przeprowadzonych badań i wskazano najbezpieczniejsze, niezależne warsztaty samochodowe w Polsce w trzech kategoriach: warsztat mały, średni i duży.

KATEGORIA „WARSZTAT MAŁY” (od 1 do 3 stanowisk naprawczych)

Miejsce I Auto Serwis Ireneusz Ławniczak
Miejsce II Simp-Automex Piotr Gębiś
Miejsce III Auto Service Banaszak
Wyróżnienie: Serwis Gładysz Motors

KATEGORIA „WARSZTAT ŚREDNI” 
(od 4 do 6 stanowisk naprawczych)

Miejsce I BS Sanecznik
Miejsce II Auto Service DAP
Miejsce III Laver Anna Szachnowska 
Wyróżnienie: Serwis Telgum

KATEGORIA „WARSZTAT DUŻY”
(powyżej 6 stanowisk naprawczych)

Miejsce I Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów Rosiak
Miejsce II Autoreduta
Miejsce III F.H.U. Ślusarczyk Jakub Ślusarczyk
Wyróżnienie: Auto Serwis Dan-Car, Serwis GP mobile

Partnerem inicjatywy był Castrol. „Bezpieczny Warsztat” wspierała również Coframa.

– Rynek niezależnych warsztatów w Polsce wykazuje się bardzo wysoką dynamiką wzrostu. W stosunku do warsztatów marek autoryzowanych, które wyposażane są w sprzęt warsztatowy zgodnie z założeniami producenta na etapie powstawania serwisu, samodzielne warsztaty doposażane są stopniowo, stosując się do zasady rachunku ekonomicznego. Warto rozważyć wyposażenie serwisu w profesjonalne urządzenia warsztatowe Nortec - mają one duży udział w rynku polskim i spełniają wymagania warsztatów w zakresie serwisu gwarancyjnego oraz pogwarancyjnego – mówi Beata Broczkowska, dyrektor zarządzający w firmie Coframa.

Zwycięzcom konkursu wręczono statuetki oraz certyfikaty potwierdzające wysoką jakość świadczonych usług. W inicjatywie wzięły udział warsztaty niezależne oraz zrzeszone w ramach sieci: ProfiAuto, Eurowarsztat, Bosch Car Service i Auto Crew, Q-service i Perfect Service. Wyniki tegorocznej edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat” potwierdzają wniosek postawiony w zeszłym roku: w niezależnych warsztatach jest bezpiecznie i przede wszystkim fachowo.

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ jano 2 ponad rok temu "Bezpieczny warsztat" to taki w którym mechanik nie robi krzywdy .... sobie. Klientowi już niekoniecznie .
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ TEDI 1 ponad rok temu Witam - Już kiedyś prosiłem żeby ktoś z tych "mądrych" którzy zmienili nazwę konkursu o wyjaśnienie dlaczego została zmieniona kwalifikacja konkursu z "Najlepszy Warsztat" co jest dla wszystkich oczywiste - bowiem najlepszy jest najlepszym i co do tego nikt niema żadnych wątpliwości - tak jak pierwsze miejsce na podium - natomiast "Bezpieczny Warsztat' tak naprawdę niczego nie dowodzi - wszystkie zakłady powinne być bezpieczne. Dla mnie i myślę że dla wielu klasyfikacja powinna wyglądać tak:: I miejsce - Warsztat bezpieczny - bardzo szerokie pojęcie co to znaczy bezpieczny! II miejsce? Warsztat mniej bezpieczny - to znaczy taki w ktorym wszystko może się zdażyć III miejsce? Warsztat niebezpieczny, natychmiast powinien być zamknięty wyróżnienie? Warsztat szczególnie niebezpieczny - zgroza co tam się dzieje, mijać takiego z daleka. Jeżeli się mylę to proszę to w jasny i zrozumiały sposób wytłumaczyć. pozdrawiam wszystkich normalnych.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony