Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  31.08.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Monitoring nowoczesnych i starszych pojazdów. Możliwości i ryzyka

Monitoring za pośrednictwem GPS dziś jest już w wielu flotach standardem, natomiast więcej wątpliwości budzi instalacja dodatkowych systemów kontroli stanu auta. Z czym wiąże się ich montaż w nowszych i starszych pojazdach? Jakie są potencjalne zagrożenia?

Monitoring GPS

Monitoring GPS aut ciężarowych jest systemem niezależnym. Nawet jeśli pojazd wyposażony jest we własny moduł nawigacji, to system monitoringu ze względów praktycznych i z uwagi na bezpieczeństwo korzysta z własnej instalacji oraz czujników. Montaż takiego zestawu nie jest czynnością ani trudną, ani inwazyjną, jeśli przestrzega się paru podstawowych reguł. Najprostszy zestaw tego typu składa się jedynie z odbiornika GPS do odczytu własnej pozycji i modułu komunikacyjnego przekazującego dane dalej.

Dodatkowe systemy kontroli

W starszych pojazdach sieć własnych czujników jest niezbyt rozbudowana, dlatego przy montażu systemów monitoringu trzeba prowadzić odpowiednią instalację. I z tym właśnie wiąże się jedyne ryzyko – nieprofesjonalny montaż może spowodować, że system nie zadziała albo zadziała niewłaściwie.

Administratorzy systemu https://www.gpsguardian.pl/ zwracają uwagę na nieco większe możliwości w przypadku nowszych aut. Tutaj można niekiedy bardziej zintegrować systemy monitoringu z już zaimplementowanymi w pojeździe instalacjami np. przez odpowiednie rozszerzenia komputerów pokładowych. Wtedy problem z wprowadzeniem instalacji jest mniejszy i trzeba tylko odpowiednio ustawić parametry pracy wszystkich urządzeń.

Mniejsza czy większa integracja?

Dla instalatorów systemu monitoringu i właścicieli flot bardzo istotny jest wybór koncepcji instalacji. Tam, gdzie można iść drogą większej integracji z układami pokładowymi, zawsze można też wybrać montaż systemów bardziej niezależnych. Jest to zwykle droższe, ale też ominięcie takiego systemu może być nieco trudniejsze. Pozostanie on również sprawny nawet w przypadku usterki lub obejścia oryginalnych systemów kontrolnych. Ten komfort będzie jednak wymagał większej inwestycji, gdyż takie układy są bardziej skomplikowane już w warstwie technicznej.

Problemy wiążą się też z ewentualną rozbudową systemu. W przypadku większości nowoczesnych zestawów monitoringu i zabezpieczenia pojazdów ciężarowych producenci stosują konstrukcję modułową – można do już używanego pakietu dołożyć kolejne elementy, ale to może rodzić pewne problemy natury ekonomicznej.

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ pracownik 2 ponad rok temu dokładnie tak, wszystko do tego dąży. Jakoś bym nie chciał, aby szef dokładnie wiedział gdzie akurat jestem firmowym yarisem. Trochę jednak swobody jest potrzebne
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ zbysław 1 ponad rok temu Ciągłe śledzenie pracownika...
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony