Do niezależnych warsztatów samochodowych najczęściej trafiają kompakty oraz średniej klasy auta marek premium.
Z raportu DobryMechanik.pl, opracowanego na podstawie 70 tys. unikalnych wycen napraw wynika, że do niezależnych warsztatów najczęściej trafiają samochody z segmentu C i D. Przeważają wśród nich pojazdy kilkunastoletnie, które od dawna nie są już na gwarancji. Najpopularniejsze roczniki to 2007 i 2008.
Wśród konkretnych modeli pierwsze miejsce zajął Ford Focus. Tuż za nim znalazł się kompaktowy Opel Astra, a trzecie było Audi A4. Pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:
Źródło: DobryMechanik.pl
Jakie marki są najczęściej serwisowane w niezależnych warsztatach?
W tej kategorii na pierwszym miejscu także znalazł się Ford. Kolejne były marki Opel oraz Volkswagen, a tuż za podium dwie marki premium - Audi oraz BMW.
Źródło: DobryMechanik.pl
Klasa średnia, na co stawiają polscy kierowcy?
Najczęściej naprawianym autem z segmentu D jest Audi A4. W czołówce znalazły się również: Volkswagen Passat oraz BMW serii 3. Czwarte miejsce, z niewielką stratą do trzeciego, zajął Ford Mondeo.
Źródło: DobryMechanik.pl
Niezaprzeczalnie auta niemieckie - jak Audi, Volkswagen czy BMW królują w rankingach z racji panującego przekonania o ich bezawaryjności i trwałości. Dużo dalej znajdują się marki japońskie, które wizyt w serwisie - poza czynnościami okresowymi jak wymiana oleju - wymagają znacznie rzadziej. Popularność marek niemieckich oznacza dobre rozpoznanie przez niezależne serwisy oraz lepszą dostępność części zamiennych, co ostatecznie wpływa na obniżenie kosztów napraw - mówi Maciej Zarębski, właściciel warsztatu Perfect Touch Garage w Warszawie.
Samochody z segmentu C to dobry kompromis pomiędzy rozmiarem i komfortem jazdy, a kosztami eksploatacji. Nic dziwnego, że ta kategoria jest w ostatnim czasie najbardziej pożądana w naszym kraju. Do niezależnych warsztatów najczęściej trafiają Ford Focus, Opel Astra oraz Volkswagen Golf. Pierwszą piątkę uzupełniają Skoda Octavia i Renault Megane.
Źródło: DobryMechanik.pl
Sytuację skomentował dla nas Paweł Rembieliński, właściciel warsztatu Auto-Rama w Warszawie: Polacy mają zakodowane od wielu lat, że auta niemieckie to dobry wybór. Dodatkowo najczęściej przy zakupie danego modelu kierują się ceną używanego egzemplarza, dlatego nie widzimy w pierwszej piątce Toyoty, Lexusa itp. Samochody z czołówki rankingu są popularne, ale nie zawsze tanie w eksploatacji. Wszystko zależy od tego z jaką jednostką napędową i skrzynią są skonfigurowane. Podstawowa obsługa, czyli serwis zawieszenia, hamulców oraz przeglądy okresowe dla najpopularniejszych modeli będą na optymalnym poziomie dla przeciętnego kierowcy. Zwykle gdy klient pyta nas, jakie kompaktowe auto wybrać, polecamy jeden z modeli znajdujących się w pierwszej piątce rankingu."
Najczęściej naprawiane auta w segmencie B
Samochody typowo miejskie trafiają do warsztatów nieco rzadziej niż modele o większych rozmiarach. Najpopularniejsza w swojej kategorii okazała się Skoda Fabia, a za nią plasowały się Opel Corsa oraz Ford Fiesta.
Źródło: DobryMechanik.pl
Które roczniki najczęściej trafiają na warsztat?
W niezależnych warsztatach najczęściej spotkać można samochody z roczników 2005-2009. Stanowią one aż 36,83% wszystkich naprawianych samochodów. Prawie co czwarty trafiający „na kanał” samochód (23,42%) został wyprodukowany w latach 2010-2014. Nowsze modele od rocznika 2015 wzwyż stanowią 13,59% ogółu.
źródło: DobryMechanik.pl
Komentarze (1)