Długo oczekiwany następca legendarnego sportowego modelu, Toyoty Supry, zadebiutuje prawdopodobnie w 2019 roku. Wszyscy spodziewają się, że największy samochód sportowy w gamie Toyoty będzie miał spektakularne osiągi. Z nieoficjalnych doniesień wynika, że fani nie będą zawiedzeni.
Jak donosi portal nseavoice.com, odwołując się do wewnętrznych źródeł, nowy supersamochód Toyoty będzie skrywał pod maską napęd hybrydowy z Lexusa LC 500h o mocy 359 KM. Samochód będzie miał napęd na tylną oś, podobnie jak dostępne obecnie kompaktowe coupe Toyota GT86, a w ofercie znajdzie się też prawdopodobnie silnik benzynowy.
Hybrydowy potwór Lexusa
Lexus LC 500h zadebiutował na targach w Genewie w 2016 roku i właśnie trafia do salonów Lexusa na kolejnych rynkach. Największy model w gamie samochodów sportowych tej marki jest zbudowany na nowej platformie GA-L i otrzymał napęd na tylną oś. Wraz z nowym grand tourerem zadebiutował napęd Multi-Stage Hybrid, który wykorzystuje 24-zaworowy, 3,5-litrowy silnik V6 8GR-FXS. Motor o mocy 299 KM przy 6600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 348 Nm przy 4900 obr./min współdziała z potężnym silnikiem elektrycznym. Klasyczny układ hybrydowy z bezstopniową, elektromechaniczną przekładnią e-CVT uzupełniono o dodatkową, czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Całym systemem zarządza komputerowy sterownik, który dla każdego z trzech pierwszych przełożeń skrzyni automatycznej symuluje za pomocą przekładni e-CVT po trzy biegi, co łącznie daje dziewięć. Czwarte przełożenie skrzyni automatycznej to bieg dziesiąty – overdrive. Daje to w efekcie odczucie ścisłego, fizycznego związku między obrotami silnika a prędkością samochodu, co zapewnia wrażenie dynamiki sportowego auta.
Powrót legendy Toyoty
Nowa sportowa Toyota nazywana przez fanów nową Suprą to wynik współpracy japońskiego producenta i BMW. W jej ramach powstanie także BMW Z5, kontynuacja produkowanego w latach 2002–2008 modelu Z4. W swojej dotychczasowej historii Toyota oferowała wiele modeli sportowych, z których Supra była dotąd największa. Cztery generacje Supry były produkowane w latach 1978–2002. Model odnosił sukcesy w motosporcie i wciąż cieszy się ogromnym uznaniem fanów sportowych aut. Od dłuższego czasu w internecie pojawia się coraz więcej szpiegowskich nagrań i zdjęć zakamuflowanego prototypu następcy Supry. Do tej pory pojawiło się już całkiem sporo nieoficjalnych informacji na jego temat, których jednak Toyota nie potwierdza w oficjalnej komunikacji.
Toyota ma w swojej ofercie obecnie jeden model sportowy – kompaktowe coupe GT86. Wygląda jednak na to, że japońska marka chce ją rozszerzyć o dwa następne, oparte na dwóch bardzo udanych konceptach – supersamochodzie FT-1 i subkompaktowym coupe S-FR. Na razie nic nie wiadomo o pracach nad produkcyjną wersją S-FR. Co do nowego flagowego auta sportowego, Toyota nie podała jeszcze jego nazwy, jednak wiadomo, że ponownie zastrzegła nazwę Supra w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Komentarze (0)