Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  18.09.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Nie naprawiamy hybryd. Czy powinniśmy tym się zająć?

- Po naprawie karoserii do naszego warsztatu, na samochodzie pomocy drogowej, trafił Peugeot 3008 z 2012 roku, w którym pojawił się problem z napędem hybrydowym. W napędzie hybrydowym nie włącza się tryb „READY" i silnik nie uruchamia się. Nie specjalizujemy się w naprawach pojazdów o napędzie hybrydowym i mamy wątpliwości, czy powinniśmy się zająć naprawą tego pojazdu. Czy przychodzi wam do głowy jak moglibyśmy się zabrać za naprawę tego samochodu? - to pytanie skierowane do ekspertów Autodata. 

ODPOWIEDŹ:

Opisana usterka, dotycząca modeli Peugeot 3008 z napędem hybrydowym, jest nam znana. Usterka może być naprawiona przez kompetentnego mechanika, ale radzimy, aby personel pracujący przy pojazdach z napędem hybrydowym był odpowiednio wyszkolony do wykonywania wymaganych czynności. Podczas pracy przy obwodach wysokiego napięcia i ich elementach należy przestrzegać środków bezpieczeństwa. Na podstawie opisanych symptomów wydaje nam się, że przyczyną usterki jest nieodpowiednio zamontowane urządzenie odłączające zestaw akumulatorów napędu hybrydowego. Urządzenie odłączające zestaw akumulatorów napędu hybrydowego musi być prawidłowo zamontowane. Powinno to zaradzić usterce.

Nowości w Autodata

Wprowadzono 3,396 aktualizacji informacji, w tym dane dotyczące czasu napraw, planu przeglądów, systemu monitorowania ciśnienia w oponach, schematów połączeń, geometrii kół, kodów usterek oraz wiele innych. Najnowsza publikacja zawiera 259 nowych wariantów pojazdów.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ Wiesław 3 ponad rok temu No to zdobyłem wiedzy. "..nieodpowiednio zamontowane urządzenie...". A jak powinno być "odpowiednio" zamontowane. To teraz ja napiszę artykuł. Według mnie to auto jest zepsute i trzeba je naprawić. I jak się czujesz po przeczytaniu mojego artykułu? w.assc@wp.pl
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Paweł 2 ponad rok temu Po przeczytaniu tego artykułu nadal mam gorączkę. Pytano o samopoczucie, to przeczytałem i odpowiadam.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Łukasz 1 ponad rok temuocena: 50%  Artykuł, zwięzły i na temat, ale nie porusza dość istnych kwestii. Przede wszystkim, żeby zajmować się pracami w układach wysokiego napięcia należy posiadać uprawnienia SEP do 1kV. Kolejną kwestią są specjalne narzędzia do obsługi i naprawy pojazdów wyposażonych w systemy HV. Nie wspominając już o odpowiednim wyposażeniu zapewniającym bezpieczeństwo (przede wszystkim rękawice przeciw porażeniowe oraz maty. A także brak wzmianki o odpowiednim przygotowaniu stanowiska pracy wraz z oznakowaniem czy system HV jest załączony czy rozłączony....
    oceń komentarz 1 1 zgłoś do moderacji
do góry strony