Marki samochodowe zmieniają właścicieli i są przejmowane przez koncerny motoryzacyjne, ale Polacy nie zmieniają swoich preferencji i najczęściej wybierają auta używane, których marki pochodzą z Niemiec, Japonii oraz Francji. To wniosek ekspertów AAA AUTO, którzy przeanalizowali sprzedaż aut używanych w polskich salonach firmy pod kątem narodowości marek.
Producenci samochodów lokują swoje fabryki jak najbliżej klientów, w różnych krajach i na różnych kontynentach, przejmują marki oraz wspólnie projektują modele, stąd coraz częściej kierowcy mają wątpliwości dotyczące narodowości marek aut używanych. Z naszego rankingu wynika, że Polacy najchętniej wybierają w naszej sieci samochody marek dwóch krajów europejskich, tj. Niemiec i Francji, na trzecim miejscu znalazły się natomiast marki z Japonii. Co ciekawe tuż za podium znalazły się marki pochodzące z Korei Południowej, co świadczy o rosnącym przekonaniu kierowców do jakości aut koreańskich – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings.
Ranking narodowości marek samochodów używanych najczęściej wybieranych przez Polaków w sieci AAA AUTO:
-
Niemcy – Opel, Volkswagen, BMW, Audi
-
Japonia – Toyota, Nissan, Suzuki, Mitsubishi, Honda, Mazda, Subaru
-
Francja – Renault, Peugeot, Citroen
-
Korea Południowa – KIA, Hyundai
-
USA – Ford, Chevrolet, Chrysler, Jeep, Dodge
-
Republika Czeska – Skoda
-
Włochy – Fiat, Alfa Romeo, Lancia
-
Hiszpania – Seat
-
Szwecja – Volvo, Saab
-
Wielka Brytania – Land Rover, Jaguar
Dla kupujących samochody używane ważna jest narodowość marki – dlatego też niektóre marki kierowcy postrzegają jako mniej godne zaufania, a innym ufają prawie bezgranicznie. Istotne są także cena, wygląd, a także jakość auta używanego w aspekcie prawnym i technicznym.
Komentarze (0)