Warto wiedzieć

Nowości produktowe

Warto wiedzieć

Wydarzenia

Wydarzenia rynkowe

2 miesiące temu  17.07.2018, ~ Administrator   

Nowa generacja napędu hybrydowego
Strona 1 z 2

Czwarta generacja napędu hybrydowego to nowy poziom dynamiki (218 KM mocy) i najwyższa wydajność (od 4,3 l/100 km) w tej klasie napędów. 2,5-litrowy silnik benzynowy układu hybrydowego oferuje najwyższą sprawność cieplną (41%) – to nowy rekord dla obecnie produkowanych seryjnie silników benzynowych. Architektura TNGA gwarantuje rozmieszczenie elementów napędu przy zmniejszeniu ich wymiarów.

W 2019 roku w Europie Zachodniej i Środkowej zadebiutuje Toyota Camry, która uzupełni gamę modeli hybrydowych o sedana średniej wielkości z segmentu E. Nowy model jest wyposażony w najnowocześniejszy układ hybrydowy czwartej generacji opracowany w architekturze TNGA.

Napęd hybrydowy Toyoty Camry składa się z 2,5-litrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego z nowej serii Dynamic Force Engine oraz silnika elektrycznego. Układ ma moc 218 KM (160 kW) i rozpędza auto do 100 km/h w 8,3 s. Auto wyróżnia się niskim średnim zużyciem paliwa od 4,3 l/100 km oraz emisją CO2 od 100 g/km*.

Silnik benzynowy Dynamic Force Engine

Nowy silnik skonstruowano od podstaw, aby zapewnić mu maksymalny potencjał. Jednostka odznacza się najwyższymi na świecie wartościami sprawności cieplnej i mocy jednostkowej. Dobra dynamika i wysokie osiągi oraz zwarta konstrukcja i niewielka masa silnika zapewniają korzystne własności jezdne samochodu.

Wysoką sprawność cieplną, przekładającą się na niskie zużycie paliwa przy dobrych osiągach, uzyskano w szczególności dzięki wysokiemu stopniowi sprężania (14 przy pracy w układzie hybrydowym) oraz technologii szybkiego spalania. Długi skok tłoka (stosunek skoku do średnicy tłoka równy 1,2), zwiększony do około 41 stopni kąt między zaworami ssącymi i wydechowymi, kanały dolotowe o zmniejszonych oporach i gniazda zaworowe z powłoką napylaną laserowo umożliwiają zasysanie do cylindra dużej ilości powietrza oraz jego silne zawirowanie, a wieolootworkowe wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego zapewniają prawidłowe wymieszanie paliwa z zawirowanym powietrzem.

Dużą dynamikę silnika zapewniają inteligentny system zmiennych faz rozrządu ze sterowaniem elektrycznym VVT-iE, niskoprofilowy wałek rozrządu, zwarty układ hydraulicznej regulacji luzów zaworowych, korbowody o dużej wytrzymałości i przepustnica o dużej szybkości reagowania.

Do niskiej emisji spalin przyczyniają się nowy układ wtrysku paliwa D-4S (Multi-injection), głowica z wbudowanym układem chłodzenia gazów EGR, nowy katalizator, zmieniony układ kolektora wydechowego i sterowanie strumieniem oleju smarującego cylindry.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony