80 patentów na projekt, komponenty, mechanizmy i technologię zgłoszono podczas opracowywania nowego koła dwumasowego Valeo VBLADE. W segmencie dwumasowych kół zamachowych stosuje się zróżnicowane, trudne do opracowania technologie. Valeo stara się przewidzieć te, które będą stosowane w przyszłości.
Dwumasowe koło zamachowe VBLADE, które zamiast tradycyjnych sprężyn łukowych stosowanych dotychczas w DKZ, wykorzystuje dwie sprężyny piórowe (blade’y). Rozwiązanie to pozwala na efektywne tłumienie drgań w pełnym zakresie prędkości obrotowej silnika.
Główne cechy Valeo VBLADE:
- Doskonała niezawodność: dzięki zastosowaniu rolek prowadzących dwie sprężyny piórowe (blade’y) wyeliminowano tarcie wewnętrze występujące w tradycyjnych kołach dwumasowych
- Doskonały komfort: koło dwumasowe Valeo VBLADE DMF skutecznie tłumi drgania w pełnym zakresie obrotów silnika
- Natychmiastowa reakcja pojazdu, dzięki doskonałemu przeniesieniu momentu obrotowego w każdych warunkach jazdy: konstrukcja z zastosowaniem sprężyn piórowych pozwoliła na wyeliminowanie zjawiska histerezy
- Rozwiązanie przyjazne dla środowiska: VBLADE nie posiada wewnętrznych sprężyn łukowych między którymi występowało tarcie, dlatego też w rozwiązaniu tym nie jest stosowany smar.
Komentarze (0)