Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  13.07.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowy Passat z zawieszeniem DCC Pro i napędami TDI, TSI, eTSI i eHybrid

Nowy Passat Variant będzie świętować premierę pod koniec sierpnia, ale już dziś Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat najnowszej generacji tego auta. Nowy model będzie wyposażony w intuicyjny system infotainment, nowe adaptacyjne zawieszenie, ergonomiczne fotele, a wnętrze będzie wykończone materiałami wysokiej jakości. Odmiana z napędem hybrydowym plug-in będzie mieć zasięg do 100 km na silniku elektrycznym.

Nowy Passat Variant trafi na rynek w pierwszym kwartale 2024 roku. To będzie dziewiąta generacja tego bestsellerowego modelu klasy średniej. Przez 50 lat sprzedano ponad 30 milionów egzemplarzy Passata.

Przy projektowaniu nowego Passata Varianta Volkswagen starał się maksymalnie wykorzystać potencjał platformy MQB evo. - W nowym Passacie położyliśmy nacisk na wysoki komfort podróżowania. Udało się to osiągnąć między innymi dzięki wydłużeniu rozstawu osi i nowemu adaptacyjnemu zawieszeniu z dwuzaworowymi amortyzatorami. Nowy system infotainment jest niezwykle intuicyjny w obsłudze, a wentylowane fotele z funkcją masażu dopełniają obrazu standardu premium we wnętrzu – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój.

Nowe zawieszenie adaptacyjne DCC Pro

Wprowadzono liczne zmiany, których celem była poprawa właściwości jezdnych nowego Passata, pojawił się nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy, zmodyfikowane stabilizatory i amortyzatory, a zawieszenie dostrojono do różnych rozmiarów felg. Bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego i dłuższy rozstaw osi Passata Variant także mają pozytywny wpływ na właściwości jezdne samochodu.

Volkswagen w nowym Passacie wprowadzi opcjonalne zawieszenie DCC Pro z amortyzatorami dwuzaworowymi. System ten stale reaguje na nierówności nawierzchni i sytuację na drodze, biorąc pod uwagę kąt skrętu kierownicy, hamowanie i przyspieszanie. Idealne tłumienie jest obliczane indywidualnie dla każdego koła i regulowane na amortyzatorach w ułamkach sekundy. Kierowca ma możliwość dostosowania DCC do indywidualnych preferencji – od bardzo komfortowego do bardzo sportowego.

W nowym Passacie będzie dostępny także system regulacji dynamiki pojazdu (Vehicle Dynamics Manager), który debiutował w obecnym Golfie GTI. System steruje funkcjami elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego (XDS) i zawieszeniem DCC Pro. Dzięki temu prowadzenie jest bardziej neutralne, stabilne i precyzyjne dzięki interwencji hamulców dla każdego kół osobno i selektywnej regulacji twardości amortyzatorów.

TDI, TSI, eTSI i eHybrid

Dzięki platformie MQB evo nowy Passat Variant może być wyposażony w różne rodzaje napędu. Będą więc odmiany z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI), turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (TSI), hybrydowym napędem z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem (eTSI) i napędem hybrydowym typu plug-in (eHybrid). Zasięg tej ostatniej wersji z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego został zwiększony do 100 kilometrów (w zależności od wyposażenia). Ponadto ładowanie prądem przemiennym będzie szybsze we wszystkich wersjach eHybrid, a po raz pierwszy będzie możliwe ładowanie prądem stałym.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony