Bosch osiągnął w roku 2017 znaczący wzrost obrotów na poziomie 6,7%. Według wstępnych danych, w minionym roku koncern Bosch wygenerował obrót w wysokości ok. 78 mld EUR. Z pominięciem efektu różnic kursów wymiany walut obroty wzrosły o 8,3%. Negatywne efekty kursów wymiany walut wyniosły 2017 r. ok. 1,2 mld EUR.
– Wzrost okazał się wyższy od przewidywań, poprawiły się także dochody. W 2017 roku osiągnęliśmy najwyższe obroty w historii przedsiębiorstwa – powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Robert Bosch GmbH, podczas prezentacji wstępnych wyników Grupy Bosch.
Dzięki innowacyjności i strategii opartej na integracji z internetem, przedsiębiorstwo pozostaje na ścieżce wzrostu.
– Wcześnie doceniliśmy potencjał integracji z internetem i teraz zmieniamy go w biznesowy sukces – dodał V. Denner.
Operacyjny EBIT (dochód przed odliczeniem podatków i odsetek) wzrósł w 2017 roku do ok. 5,3 mld EUR i wynosił 6,8%.
– Dzięki sukcesom podstawowej działalności Bosch może finansować transformację, która pozwoli mu się stać wiodącym dostawcą rozwiązań w obszarze Internetu rzeczy (IoT) oraz mobilności – wyjaśnił prof. dr Stefan Asenkerschbaumer, dyrektor ds. finansowych i zastępca prezesa zarządu Grupy Bosch.
W nadchodzącym czasie przedsiębiorstwo dostrzega liczne szanse związane z integracją w sieci, również w innych obszarach, takich jak fabryki, budynki i miasta, a także z transformacją mobilności.
Nowość: jednostka organizacyjna zajmująca się Przemysłem 4.0
Według V. Dennera, integracja z internetem i digitalizacja stały się codziennością i niezbędnym elementem działalności biznesowej firmy Bosch.
– Transformacja jest dla nas kolejną szansą, aby praktycznie zademonstrować najwyższą jakość naszych rozwiązań, zarówno pod względem technologicznym, jak i biznesowym. Bosch widzi ogromny potencjał zwiększenia obrotów dzięki zintegrowanej produkcji (Przemysł 4.0). Z początkiem roku pracę rozpoczęło 500 pracowników nowego działu Bosch Connected Industry, w którym koncern Bosch koncentruje swoje działania i doświadczenie w obszarze Przemysłu 4.0, szczególnie w obszarach oprogramowania i usług. Swoje kompetencje w dziedzinie Przemysłu 4.0 Bosch będzie oferował w przyszłości innym podmiotom w formie usługi konsultingowej. Do roku 2020 koncern planuje osiągnąć dzięki Przemysłowi 4.0 ponad miliard Euro dodatkowych obrotów. Akwizycja części udziałów dostawcy map, firmy HERE, otwiera przed firmą Bosch jeszcze więcej możliwości rozwoju w obszarze Przemysłu 4.0.
Integracja z internetem odpowiedzią na najważniejsze wyzwania
Denner podkreślił znaczenie integracji w obszarze Internetu rzeczy (IoT):
– Nasza planeta będzie mogła zaoferować miliardom ludzi dobre warunki do życia tylko wtedy, jeżeli znajdziemy innowacyjne odpowiedzi na najbardziej naglące pytania. – Bosch aktualnie realizuje ok. 170 projektów w obszarze IoT, które odpowiadają na elementarne wyzwania, przed którymi stoi świat: wzrost zaludnienia, urbanizację, jakość powietrza czy zmiany klimatyczne.
– Za pośrednictwem Internetu rzeczy integrujemy świat realny z wirtualnym, aby zapewnić lepszą jakość życia ludzi – powiedział prezes Bosch.
W 2017 roku przedsiębiorstwo przedstawiło m.in. nowe rozwiązania dla segmentu inteligentnego rolnictwa (Smart Farming), które pomoże wyżywić osiem miliardów ludzi, którzy wedle prognoz będą zamieszkiwać nasz glob w 2025 roku. Rozwiązania oparte na czujnikach i sztucznej inteligencji już są wykorzystywane przy uprawach szparagów, truskawek, pomidorów oraz winorośli. Także przy hodowli ostryg i bydła technologia Bosch zapewnia większą wydajność i zrównoważony rozwój. Do roku 2020 rynek cyfrowego rolnictwa ma wzrosnąć o ponad 70%.
Smart Home i Smart City: przestrzeń życiowa dla miliardów ludzi
W związku z coraz powszechniejszym wykorzystaniem półprzewodników w obszarze mobilności oraz IoT, Bosch buduje fabrykę półprzewodników w Dreźnie. W nowy obiekt produkcyjny przedsiębiorstwo zainwestuje do roku 2021 ponad miliard euro. Jednym z obszarów zastosowania półprzewodników są inteligentne domy (Smart Homes). Dla inteligentnych kuchni Bosch będzie oferował w przyszłości nie tylko zintegrowany z internetem sprzęt AGD, ale w coraz szerszym zakresie także usługi cyfrowe. Przedsiębiorstwo włączyło dostępną w dwunastu językach aplikację start-upu Kitchen Stories do swojego ekosystemu Home Connect. Aplikacja doczekała się już 15 milionów pobrań. Zawiera ona ponad 1000 przepisów kulinarnych oraz filmy wideo i zdjęcia prezentujące proces przygotowania potraw. Swoje kompleksowe portfolio rozwiązań w obszarze integracji miast Bosch zaprezentował na początku roku podczas targów CES w Las Vegas. Wśród nich znalazło się mobilne laboratorium jakości powietrza o nazwie Climo, które udostępnia w czasie rzeczywistym dane dotyczące jakości powietrza w miastach. W 2025 roku aż 80 metropolii na świecie będzie funkcjonowało zgodnie z koncepcją Smart City. Bosch już dziś realizuje w tym obszarze 14 projektów. Rynek Smart City osiągnie do 2020 roku wartość 700 mld EUR.
Komentarze (0)