- Rutyna to jedna z najczęstszych przyczyn błędów w serwisach ogumienia. Pracownik warsztatu z czasem zapomina o podstawowych obowiązkach, np. sprawdzeniu czy opona po demontażu nie posiada uszkodzeń. Przez rutynę koła bywają montowane z niedoczyszczoną felgą - mówi w rozmowie z portalem warsztat.pl Marek Nytko, ekspert TÜV SÜD Polska, który przeprowadza audyty w warsztatach samochodowych.
Poza serwisami ogumienia, nasz rozmówca kontroluje też warsztaty blacharsko-lakiernicze. - Oceniamy wyposażenie warsztatu pod kątem zgodności z dzisiaj obowiązującymi technologiami napraw. Nie możemy dziś mówić o naprawie samochodu przy technologii spawania palnikami gazowymi lub elektrodami topliwymi. A proszę mi wierzyć, że spotykamy takie warsztaty.
Rozmawiamy też o elektromobilności. Kto powinien naprawiać samochody "na prąd"? Jakie uprawnienia należy posiadać? Kto będzie to kontrolować?
Film z audytu przeprowadzonego w serwisie ogumienia, w którym Markowi Nytko towarzyszył dziennikarz TVN Turbo, Grzegorz Duda, znajdziecie TUTAJ.
Komentarze (0)