ZF jest światowym liderem produkcji układów hamulcowych. Jako pierwsze przedsiębiorstwo na świecie, wyprodukowało 200 milionów jednostek EPB. Ponad 20 lat temu firma ZF wynalazła zacisk hamulcowy wyposażony w elektryczny człon uruchamiający („Motor-on-Caliper”) i zastosowała go w hamulcach EPB.
Obecnie produkowana jest szósta generacja elektrycznych hamulców postojowych, które doskonale oddają ideę inteligentnych systemów mechanicznych. Firma ZF jako pierwsza wyprodukowała także ponad 500 milionów jednostek zintegrowanych hamulców postojowych (ang. integrated park brake, IPB). IPB zawiera w pełni zintegrowany mechanizm hamulca postojowego w tylnym zacisku i umożliwia zastosowanie EPB.
Użycie hamulca EPB obniża wagę układu hamulcowego oraz zwiększa oszczędność paliwa. To pierwszy przypadek elektryfikacji systemów mechanicznych umożliwiający integrację i zastosowanie zaawansowanych funkcji w połączeniu z innymi układami pojazdu. To także pierwszy ważny krok w kierunku elektryfikacji układów hamulcowych. Technologia pomaga także zwiększyć bezpieczeństwo kierowcy poprzez zastosowanie układu ABS oraz komfort i wygodę użytkownika, gdyż aktywacja układu hamulcowego odbywa się za pomocą przycisku.
Poza zapewnieniem hamowania postojowego, EPB jest w pełni zintegrowaną częścią układu hamulcowego. Zapewnia funkcje, takie jak dynamiczne hamowanie czy czujnik zużycia klocków hamulcowych, oraz oferuje mniejszą awaryjność przypisywaną zwykle układom mechanicznym.
Fot. ZF
Komentarze (0)