Warsztaty i punkty napraw mogą korzystać z szerokiego asortymentu łożysk kół wszystkich generacji oraz odpowiednich kompletnych zestawów w jakości MEYLE-ORIGINAL, dla wszystkich popularnych modeli. Poprzez zastosowanie wysokiej jakości materiałów podczas produkcji i szczegółowych kontroli jakości łożyska kół MEYLE-ORIGINAL, osiągają one bardzo dużą żywotność.
Łożyska kół to elementy odpowiadające za bezpieczeństwo jazdy, odpowiadają też za stabilną jazdę. Jako część zawieszenia osi prowadzą koła i przenoszą – w zależności od wersji – także siły napędowe. W zależności od modelu, dodatkowe czujniki lub pierścienie dekodujące podają informacje do systemu zapobiegania blokowaniu (ABS) i do elektronicznego programu stabilizacji (ESP). Łożyska kół podlegają obciążeniom szczególnie podczas zakrętów z wysokimi siłami osiowymi i odśrodkowymi. Jeśli jedno z łożysk jest uszkodzone, daje o sobie znać przez metaliczne dźwięki podczas wolnej jazdy lub zwiększone luzy na kole.
Aby uniknąć kompletnego uszkodzenia, takie łożysko powinno zostać jak najszybciej wymienione w wyspecjalizowanym warsztacie. Jeśli łożysko jest uszkodzone, to może to wpływać na stabilizację jazdy i zatrzymanie działania systemu ABS. Skutkiem tego w najgorszym wypadku jest wydłużenie drogi hamowania.
Łożyska kół MEYLE-ORIGINAL: O niskiej ścieralności, z ekstra utwardzanym kołnierzem, wysokiej jakości smarem chroniącym przed wodą i optymalnie dopasowaną uszczelką
MEYLE oferuje warsztatom szeroki asortyment łożysk kół MEYLE-ORIGINAL wszystkich generacji oraz odpowiednie kompletne zestawy z niezbędnymi elementami montażowymi według specyfikacji producenta oryginalnych części dla wszystkich popularnych modeli. Przy tym łożyska kół w jakości MEYLE-ORIGINAL charakteryzują się następującą specyfikacją:
Niska ścieralność: Do produkcji panewek łożyska i kul wewnątrz łożysk kół MEYLE-ORIGINAL stosowana jest wyłącznie wysokiej jakości stal walcowana. Charakteryzuje się ona wysoką wytrzymałością na pęknięcia oraz wysoką odpornością na korozję, a także jest bardziej odporna na ścieranie niż tradycyjna zwykła stal.
Optymalnie dopasowana uszczelka: Każde łożysko koła MEYLE-ORIGINAL jest wyposażone w uszczelkę optymalnie dostosowaną do danego zastosowania – a nie, jak to jest w zwyczaju u niektórych konkurentów, z zawsze taką samą technologią uszczelniania. Umożliwia to niezakłócone obroty koła i zwiększa tym samym żywotność.
Ekstra utwardzanie: Kołnierz piasty koła jest bardzo ważny dla bezpieczeństwa jazdy, ponieważ na nim montowana jest felga. Dlatego w przypadku łożysk kół MEYLE-ORIGINAL – w przeciwieństwie do innych łożysk kół niektórych konkurentów – podczas produkcji każdy kołnierz piasty koła jest specjalnie utwardzany.
Wysokiej jakości smar chroniący przed wodą: Specjalnie dla łożysk kół MEYLE-ORIGINAL zostały stworzone cztery wysokiej jakości smary: stosowane są one zgodnie z indywidualnie dla każdego zastosowania, przeanalizowanymi wymaganiami. Wysokiej jakości smary posiadają szczególne właściwości chroniące przed wodą i umożliwiają niezakłócone obroty łożyskom kół MEYLE-ORIGINAL – także przy ekstremalnych temperaturach.
Porada warsztatowa MEYLE I: Kontrola całej osi: w ramach naprawy uszkodzonego łożyska koła należy skontrolować także przeciwną stronę – była ona narażona na takie same obciążenia, a łożysko koła może jednocześnie dojść do końca swojej żywotności.
Porada warsztatowa MEYLE II: W przypadku łożysk kół pierwszej generacji, ważne jest zwrócenie uwagi na to, aby magnetyczny pierścień dekodujący był skierowany w odpowiednim kierunku obrotów, aby zapewnić prawidłowe działanie systemu ABS. Do montażu jednego z typów łożysk kół MEYLE-ORIGINAL drugiej generacji konieczne jest dodatkowe, specjalne narzędzie, które jest nakładane z tyłu panewki łożyska po to, aby uniknąć uszkodzenia wnętrza łożyska koła.
Porada warsztatowa MEYLE III: W przypadku otwartych łożysk kół pierwszej generacji należy koniecznie zwrócić uwagę na to, aby do napełnienia obudowy łożyska koła zastosować wysokiej jakości smar do łożysk tocznych. Inne, zwykłe smary, jak przykładowo smar grafitowy, prowadzą do zablokowania rolek i po krótkim czasie niszczą komponenty łożyska tocznego.
Komentarze (0)