Allianz, nawiększa niemiecka firma zajmująca się ubezpieczeniami, poinformowała o zmianie w systemie napraw powypadkowych samochodów. Firma chce korzystać z części używanych. Przedstawiciele marki przekonują, że chodzi tu nie tylko o kwestie finansowe, ale także ekologiczne.
– Wszyscy eksperci są zgodni co do tego, że taka naprawa jest bardziej przyjazna dla środowiska niż stosowanie nowych części – mówi Frank Sommerfeld, szef Allianz Versicherungs-AG, cytowany przez Deutsche Welle.
Chodzi m.in. o takie elementy jak lusterka, reflektory, drzwi, klapy. Szefostwo firmy zapewnia, że części używane związane z bezpieczeństwem drogowym, jak hamulce czy zawieszenie, nie będą stosowane. Używane części mają pochodzić z samochodów przeznaczonych do kasacji po wypadkach.
Cytowane przez agencję DPA szefostwo Allianz podaje przykład, gdzie naprawa powypadkowa Volkswagena ID.3 z szybą używaną była o 1200 euro tańsza. W taki sposób mają być naprawiane pojazdy nie młodsze niż 3-letnie.
Skąd taka decyzja? Branża ubezpieczeniowa przekonuje, że rosnące ceny ubezpieczeń wynikają z wysokich cen części zamiennych. W ten sposób być może uda się powstrzymać lub zwolnić wzrosty.
na podstawie: DPA, Deutsche Welle
Komentarze (1)