Właściciele małych i średnich firm w Polsce kupują używane samochody, które są droższe aż o 8.000 zł od aut wybieranych przez klientów indywidualnych. Według danych firmy AAA AUTO, średnia cena auta używanego, na które decyduje się przedsiębiorca wynosi obecnie ponad 33.600 zł, a średnia cena samochodu kupowanego przez pozostałych klientów wynosi ponad 25.500 zł. Jednocześnie przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na zakup używanych samochodów z wykorzystaniem leasingu lub kredytu bankowego, których udział wynosi blisko 50 proc.
„Polscy przedsiębiorcy dotychczas finansowali zakup auta używanego w przeważającej części z własnych środków. Obecnie zauważamy, że sytuacja zmienia się i już połowa z nich korzysta z kapitału zewnętrznego, wykorzystując leasing oraz kredyt. Taka forma finansowania pozwala na angażowanie własnych środków w przedsięwzięcia inwestycyjne, zwiększające wartość firmy, a jednicześnie na korzystanie z odliczeń podatkowych. Przewiduję dalszy wzrost liczby firm korzystających z tych form finansowania zakupu aut z drugiej ręki, w związku z rosnącym udziałem całego sektora MSP w polskiej gospodarce” – powiedział Paul Sperring, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.
Właściciele małych i średnich firm szukają aut używanych głównie w internecie. Niemal po połowie rozkładają się preferencje dotyczące silników – 55 proc. osób wybiera silniki benzynowe. Ale już na manualną skrzynię biegów decyduje się aż 82 proc. przedsiębiorców. Większą popularnością cieszą się także auta typu hatchback, SUV i kombi.
TOP 10 marek aut używanych wybieranych przez przedsiębiorców w 2017 roku w sieci AAA AUTO w Polsce:
1. Volkswagen
2. Ford
3. Toyota
4. Peugeot
5. Citroen
6. Nissan
7. Opel
8. Skoda
9. BMW
10. Chevrolet
Komentarze (0)