Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  20.04.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Przekuj kryzys w sukces. Ucz się na przyszłość!
Strona 2 z 2

Nie zapomnij też o swoich kontrahentach i dostawcach. Zadzwoń do ich. Zapytaj się o dostawy, stany magazynowe. Planuj z wyprzedzeniem bo nawet jeśli teraz ruch w interesie jest mniejszy to za chwilę drastycznie się zwiększy. Szkoda wtedy czasu i pieniędzy na czekanie tygodniami na części zamienne, prawda?

 Czy podczas wizyt prosisz klientów o adres mailowy? Tak? Napisz do nich. Przypomnij, że działacie, jak obecnie pracujcie, zaproś do zaplanowania i umówienia się na wizytę. Jeśli nie prosiłeś dotychczas o adresy mailowe – masz nauczkę aby w przyszłości to robić. Nidy nie wiemy w jaki sposób życie może nas zaskoczyć. A warto mieć różne możliwości kontaktu z klientami. Jeśli kontaktów masz bardzo dużo skorzystaj z dostępnych platform do wysyłki
mailingów – do czego osobiście bardzo zachęcam. Pamiętaj, że MS Outlook raczej do tego nie służy.

 Media społecznościowe – nie zaprzestawaj komunikacji. Jeśli przed covid-19 miałeś 2-3 wpisy w tygodniu a od miesiąca nie masz żadnego to klienci mogą odnieść mylne wrażenie, że firma nie pracuje. Czy o takie wrażenie chodzi w czasie kiedy mechanicy nie mają pracy bo klienci nie przyjeżdżają na umówione naprawy? Raczej nie, prawda? Nie przerywaj komunikacji. To jeden z większych błędów jaki możesz popełnić. Jeśli z kolei nie prowadzisz żadnego kanału w mediach społecznościowych czas szybko to nadrobić. Najpierw skorzystaj z dostępnych w internecie szkoleń (płatne, bezpłatne) czy video tutoriali. Jest tego zatrzęsienie. Jak nie chcesz się tym zajmować, zleć to firmie zewnętrznej. Nadrób stracony czas tak szybko jak to jest możliwe.

 Strona www – jeśli ją masz, sprawdź czy ważne dla Twoich klientów informacje związane z działaniem firmy się na niej znajdują np. zmienione godziny pracy, informacje na temat bezpieczeństwa zgodne z wytycznymi MZ i GIS itd. Jeśli strony www nie masz to chyba najwyższy czas aby ją zrobić. Nie musi być to strona bardzo rozbudowana. Jeśli prowadzisz mały, lokalny warsztat to może być tylko wizytówka. Ważne aby klienci mogli Cię szybko
znaleźć.

 Google Moja Firma – to idealne internetowe bezpłatne narzędzie z którego możesz skorzystać aby zakomunikować klientom zmiany wprowadzone w związku z covid-19 (zmiany godzin pracy itd.). To rodzaj profilu Twojej firmy w wyszukiwarce Google. Doskonale się pozycjoujący i bardzo łatwy w obsłudze.

 Ulotki – jeśli nie masz umiejętności i chęci aby „wirtualizować” komunikację swojej firmy i nie chcesz lub nie masz możliwości skorzystania z pomocy osób/firm z zewnątrz zawsze zostają stare i sprawdzone metody takie jak np. ulotki wrzucane do skrzynek. Jeśli działasz bardzo lokalnie i chcesz przypomnieć o tym, że działasz i pracujesz zawsze możesz wydrukować paręset ulotek i roznieść je po skrzynkach domów. Wszystko jest lepsze niż
siedzenie z założonymi rękoma.

Obecna sytuacja pokazała nam jedno. Nasz biznesy muszą być bardzo elastyczne. Coś co sprawdzało
się i działało miesiąc temu – teraz jest bezużyteczne. Ci, którzy nie będą elastyczni znikną z rynku.
Warto już teraz pracować nad działaniami „po”. Nie bądźmy jak drogowcy w zimie czyli rokrocznie
zaskakiwani pierwszymi opadami śniegu. Kwarantanna się skończy i wracamy wszyscy do normalnych
aktywności. Czy Twoja firma jest już na to przygotowana?

Justyna Wojtaszczyk
właścicielka agencji marketingowej KeyK Project Marketing&Media

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony