Mają taką samą geometrię jak nowa część. Wszystkie elementy danej części są czyste. Zużyte lub wadliwe komponenty (uszczelki, elementy złączne itp.) zostały wymienione. Posiadają najnowszy status produkcji i oprogramowania. Zostały w pełni przetestowane.
Takie wymogi spełniają fabrycznie regenerowane części samochodowe. Proces produkcji w ramach regeneracji fabrycznej musi również spełniać określone kryteria. Wszystkie zwrócone stare części (rdzenie) są całkowicie demontowane i czyszczone. Zużyte części są sortowane, a nadające się do użytku komponenty zostają przerabiane przy użyciu odpowiednich procesów produkcyjnych (frezowanie, szlifowanie, honowanie itp.). Po montażu wszystkie produkty są testowane przy użyciu tych samych metod pomiarowych i testowych, co nowe części.
- Dzięki seryjnej regeneracji używanych części samochodowych można zaoszczędzić do 90 % surowców wykorzystywanych do produkcji nowej części. A użytkownik może mieć pewność co do jakości i wydajności komponentu - wyjaśnia Tomasz Gałązka, Dyrektor Działu Globalnej Strategii ds. Regeneracji i Rozwoju Biznesu. – Możemy zapewnić te cechy produktów, ponieważ w procesach przemysłowych stosowanych przez ZF komponenty są zawsze dopasowywane do aktualnego stanu seryjnego, testowane zgodnie z surowymi standardami OE i towarzyszy im taki sam okres gwarancji, jak naszym nowym produktom.
- ZF dzięki regeneracji oszczędza ponad 32 000 ton emisji CO₂ rocznie w porównaniu do produkcji nowych części.
- Procesy przemysłowe zapewniają standard jakości OE dla wszystkich regenerowanych produktów.
- Niedawne wprowadzenie standardu "Design for Sustainability" oznacza, że nowe produkty są projektowane z myślą o regeneracji.
Firma ZF postrzega zmiany klimatyczne jako jedno z największych wyzwań naszych czasów. Zrównoważony rozwój jest zatem głównym celem korporacyjnym tej międzynarodowej grupy technologicznej. Seryjna regeneracja fabryczna zużytych komponentów jest istotną częścią drogi do stania się firmą neutralną dla klimatu. Regeneracja zmniejsza zużycie energii, surowców i zasobów, a tym samym zmniejsza emisję CO₂ firmy w porównaniu z produkcją nowych części.
Tworzenie warunków dla "drugiego życia produktu”
Wymagania konstrukcyjne dla regeneracji w ZF są określane już podczas opracowywania produktu. W swoim nowym standardzie "Design for Sustainability", ZF określa powiązane wymagania dla obecnych części, które mogą być następnie regenerowane. Pełnią one funkcję przewodnika dla oszczędzającego zasoby i zrównoważonego cyklu życia produktu. Celem firmy jest, aby w przyszłości jak największa liczba produktów ZF spełniała wymagania techniczne umożliwiające nadanie im "drugiego życia". Sposoby, w jakie ZF to osiąga, obejmują stosowanie bardziej odpornych na korozję materiałów i technologii połączeń, które umożliwiają demontaż komponentów bez uszkodzeń. W ten sposób części pojazdów, które nie mogą być jeszcze poddane ekonomicznej i zoptymalizowanej regeneracji, również trafią do cyklu materiałowego. Ponadto niektóre produkty nowej generacji są już zaprojektowane w taki sposób, aby można je było poddać procesowi regeneracji fabrycznej.
Przykładem jest iABS marki WABCO, należącej do firmy ZF - trzecia generacja układu ABS (układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) do przyczep. Konstrukcja uwzględnia też łatwiejszy dostęp do płytki drukowanej (PCB), którą również można ponownie zaprogramować.
Inny opracowywany obecnie projekt koncentruje się na metodach regeneracji komponentów napędu elektrycznego i czujników systemów wspomagania kierowcy. ZF przygotowuje obecnie studium możliwości w celu określenia zakresu, w jakim silniki napędu elektrycznego, akumulatory wysokiego napięcia, konwertery mocy i systemy kamer nadają się do ponownego wykorzystania i mogą być w tym celu zmodernizowane.
Wspólne działania na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym
ZF chce nie tylko wzmocnić strategie związane z gospodarką o obiegu zamkniętym wewnątrz firmy, ale także przekonuje, że klienci, partnerzy biznesowi i inni interesariusze również powinni zostać włączeni w te działania. W końcu zużyte części ("rdzenie") muszą zostać zwrócone do producenta - i to w stanie nadającym się do regeneracji. Aby podnieść świadomość na ten temat, ZF Aftermarket intensyfikuje swoje globalne działania komunikacyjne dotyczące zrównoważonego rozwoju i procesu regeneracji.
- Zachęcamy naszych klientów i partnerów do przyłączenia się do nas w kształtowaniu bardziej ekologicznej przyszłości, poprzez aktywne uczestnictwo w procesie regeneracji. Jeśli chodzi o naprawy pojazdów, dla wielu klientów zrównoważony rozwój staje się coraz bardziej istotny. Dlatego zachęcamy warsztaty do aktywnego oferowania klientom części regenerowanych i zwracania zużytych rdzeni, aby dać im "drugie życie". Ponieważ prawdziwa gospodarka o obiegu zamkniętym może odnieść sukces tylko wtedy, gdy wszyscy uczestnicy rynku będą pracować na nią razem - mówi Philippe Colpron, Dyrektor Dywizji ZF Aftermarket.
Komentarze (0)