SEAT poprawił wynik z 2017 roku o 20 procent. Hiszpańska marka dostarczyła klientom 12.580 samochodów.
Ubiegły rok przyniósł spółce Volkswagen Group Polska kolejny rekord. Odnotowała ona zarówno wzrost liczby rejestracji, jak i udziału w rynku. Po zakończeniu 2018 roku Volkswagen Group Polska utrzymuje pozycję lidera polskiego rynku nowych samochodów. Dostarczając klientom 154.552 samochody grupa odnotowała 13,3 procent wzrostu w stosunku do wyniku w 2017 roku. Wszystkie marki, które należą do spółki, w 2018 roku odnotowały znaczący wzrost rejestracji.
„Ubiegły rok na pewno dostarczył nam wielu wyzwań. Tym bardziej cieszy kolejny rekordowy wynik spółki – mówi Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. – Gratuluję moim kolegom ze wszystkich marek. Jednocześnie dziękuję klientom za zaufanie jakim obdarzają nasze marki. Dziękuję także naszej sieci dealerskiej za wytężoną pracę.
W 2018 roku spółka umocniła pozycję na rynku. W ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku dostarczyła klientom 154.552 samochody. To o 13,3 procent więcej niż w 2017 roku (136.378 sztuk). Wzrósł również udział Volkswagen Group Polska w rynku, który na koniec roku wynosi 29,1 procent. Oznacza to wzrost o jeden punkt procentowy w porównaniu z udziałem na koniec 2017 roku. Niemal co trzeci nowych samochód w Polsce wyjeżdża z salonu dealera jednej z marek należących do Volkswagen Group Polska. Do dwóch pierwszych marek w rankingu liczby rejestracji – Skody i Volkswagena – należy niemal 26 procent rynku nowych samochodów.
Oto szczegóły. Liderem wciąż Skoda
Skoda, która liderem polskiego rynku jest nieprzerwanie od 10 lat, w 2018 roku dostarczyła polskim klientom 69.565 samochodów. Oznacza to wzrost o 12 procent w stosunku do wyniku w 2017 roku (62.254). Marka zwiększyła także udział w rynku, który teraz wynosi 13,1 procent.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe odnotowała największy wzrost liczby rejestracji wśród pierwszych sześciu marek. 56.049 zarejestrowanych samochodów oznacza poprawę wyniku z 2017 roku o 14 procent. Marka zwiększyła również swój udział w rynku do 10,5 procent.
SEAT poprawił wynik z 2017 roku o 20 procent. Hiszpańska marka dostarczyła klientom 12.580 samochodów. SEAT zajął trzecią pozycję w rankingu pod względem dynamiki wzrostu.
Powody do zadowolenia ma również Audi, które dostarczyło klientom 14.686 aut klasy premium. Oznacza to wzrost dostaw o 11 procent i niemal 3-procentowy udział w rynku nowych samochodów.
Porsche poprawiło wynik z 2017 roku o 25 procent i dostarczyło klientom 1.672 auta sportowe.
2018 rok był również rekordowy dla Volkswagen Samochody Użytkowe. W ciągu 12 miesięcy zarejestrowano 11.192 pojazdy tej marki. Oznacza to wzrost o 21,57 procent i daje najlepszy wynik wśród pierwszych ośmiu marek w zestawieniu.
„2019 rok będzie dla nas niezmiernie ważny. Rozpoczynamy ofensywę w zakresie elektromobilności i będziemy wprowadzać kolejne modele elektryczne do oferty. W połowie roku premierę będzie miał Volkswagen ID., który odzwierciedla dążenie koncernu do zeroemisyjności. To pierwszy samochód zbudowany na platformie MEB zaprojektowanej dla samochodów elektrycznych – tłumaczy Dr Wolf-Stefan Specht.
Komentarze (1)