Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  08.12.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Rozwiązania Boscha w zakresie mobilności w mieście

Połączony z siecią parking: oszczędność paliwa i czasu, mniejszy stres. Systemy napędowe o napięciu 48 V;  skutery elektryczne, 300 projektów dla przyszłych silników Diesla. Zapraszamy na prezentację rozwiązań Boscha w zakresie mobilności w mieście.

COUP: Już dziś Bosch oferuje usługi mobilne dla dużych miast. Jednym z przykładów jest usługa wypożyczania elektrycznych skuterów COUP, która po debiucie w Berlinie została wprowadzona także w Paryżu. Bosch udostępnił 1600 e-skuterów – a jeszcze więcej jest w drodze. Z tej usługi może korzystać każda osoba mająca 21 lat lub więcej i posiadająca prawo jazdy kategorii B lub międzynarodowe. Aplikacja Coup pozwala użytkownikom znaleźć, zarezerwować i zapłacić za najbliższy e-skuter, a następnie po prostu odjechać –  a to wszystko bez kluczyka. Kask i dwa naładowane akumulatory są umieszczone pod siedzeniem. COUP zapewnia ładowanie akumulatorów, co oznacza, że klienci nie muszą się tym martwić. Skutery są zasilane energią elektryczną ze źródeł odnawialnych i mogą poruszać się z prędkością do 45 km/h. Użytkownicy mogą parkować skutery w specjalnie wyznaczonych strefach.

Intermodal: W lipcu 2017 r. Bosch uruchomił fazę testową dla asystenta mobilności, który analizuje dane w czasie rzeczywistym, aby znaleźć najszybszą trasę przejazdu przez miasto. Ta aplikacja skutecznie pomaga w dotarciu do celu osobom dojeżdżającym do pracy, pozwala miastom regulować natężenie ruchu i umożliwia dostawcom usług mobilnych na lepsze wykorzystanie różnych środków transportu.

Connected parking: Krok po kroku projekty Bosch pomagają ograniczyć stres związany z poszukiwaniem parkingu. Obecnie wyszukiwanie miejsca parkingowego odpowiada za jedną trzecią ruchu miejskiego. Niezależnie od tego czy chodzi o parkowanie bazujące na społeczności (ang. parking community-based), aktywne zarządzanie parkingami czy automatyczne parkowanie (ang. automated valet parking) – rozwiązania Bosch w zakresie połączonego z siecią i zautomatyzowanego parkowania oszczędzają czas i paliwo oraz nerwy.

Znajdowanie miejsca parkingowego: Parking bazujący na społeczności Bosch upraszcza wyszukiwanie odpowiedniego miejsca. Korzystając z czujników ultradźwiękowych systemu wspomagania parkowania, samochody identyfikują i mierzą luki między zaparkowanymi samochodami, gdy je mijają. Zgromadzone dane są przesyłane w czasie rzeczywistym na cyfrową mapę miejsc parkingowych, która może pomóc w pokierowaniu do dostępnego miejsca. Bosch wraz z Mercedes-Benz i innymi producentami testuje tę usługę w niemieckich miastach i innych krajach w  Europie. W przyszłości system ma zostać rozszerzony o możliwość cyfrowego płacenia za parkowanie.

Samochód połączony z siecią: Do 2025 r. łączność sieciowa wyraźnie zmieni sposób jazdy każdego kierowcy. Połączone z siecią funkcje pozwolą zaoszczędzić prawie 400 000 ton CO2 – to tyle, co duży niemiecki park narodowy w Schwarzwaldzie może przechwycić w ciągu trzech lat. Koncepcje takie jak parkowanie bazujące na społeczności i aktywne zarządzanie parkingami pozwolą zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów w poszukiwaniu miejsc parkingowych o 480 milionów, a wysoce zautomatyzowana jazda pomoże dodatkowo zaoszczędzić paliwo.

RDE: W tym roku pierwsze modele samochodów z silnikami Diesla, spełniające normę Euro 6, zostaną dopuszczone do ruchu po przejściu testów emisji spalin RDE (Real Driving Emissions), czyli w realnych warunkach drogowych. Bosch realizuje obecnie około 300 projektów RDE ze swoimi klientami. Firma chce wspierać producentów samochodów w ich wysiłkach, aby jeszcze bardziej obniżyć emisje dwutlenku azotu w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi. Bosch już wykazał w miejskich jazdach testowych, że jest to możliwe.

Filtry cząstek stałych: W Europie Bosch nie będzie już rozwijać projektów w zakresie silników o zapłonie iskrowym, które nie są wyposażone w filtr cząstek stałych. Takie filtry pomogły znacznie zmniejszyć emisję cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych, a teraz taki cel został wyznaczony w stosunku do silników benzynowych.

48-woltowy napęd dla lekkich pojazdów elektrycznych: Bosch opracował precyzyjnie dopasowany 48-woltowy układ napędowy obejmujący silnik, jednostkę sterującą, akumulator, ładowarkę, wyświetlacz i aplikację. Ten układ napędowy zapewnia sprawną mobilność w mieście, a dzięki szybkiemu przyspieszaniu zwiększa przyjemność z jazdy. Niezależnie od tego, czy chodzi o pojazd dwu-, trzy- lub czterokołowy, ten system jest dostępny dla wszystkich klas lekkich pojazdów elektrycznych. Ponieważ składa się z już istniejących części samochodowych, producenci aut będą korzystać z już przetestowanych produktów i poświęcać mniejsze nakłady na opracowanie projektu. To daje zarówno producentom OEM, jak i nowym graczom na rynku, możliwość wypuszczenia pojazdu w ciągu od 12 do 18 miesięcy.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony