Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

Wydarzenia

2 miesiące temu  19.07.2018, ~ Administrator   

Rynek używanych hybryd coraz większy

Z analizy ekspertów AAA AUTO wynika, że w pierwszym półroczu 2018 roku rynek używanych samochodów hybrydowych wzrósł o ponad 40 proc. w porównaniu do tego samego okresu w 2017 roku. Najczęściej ogłoszenia dotyczyły sprzedaży aut marki Toyota.

- Obserwujemy coraz większe zainteresowanie autami używanymi z napędem hybrydowym. Dane wynikające z naszej analizy za pierwsze półrocze 2018 roku wskazują, że średnia wieku dla tego typu samochodów mieści się w przedziale od trzech do pięciu lat. A więc są to młode pojazdy, bogato wyposażone, z małym
i średnim przebiegiem, których baterie jeszcze długo będą zapewniały bezawaryjne użytkowanie – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Najczęściej ogłaszane do sprzedaży używane samochody hybrydowe w Polsce w pierwszej połowie 2018 roku:

  1. Toyota Auris

  2. Toyota Prius

  3. Toyota Yaris

  4. Toyota RAV 4

  5. Lexus RX

  6. Lexus CT

  7. Peugeot 508

  8. Toyota C-HR

  9. Lexus GS

  10. Tesla Model S

Zanim kupimy używane auto hybrydowe powinniśmy zdecydować, czy korzyści wynikające z jego użytkowania przewyższą te, które oferują nam pojazdy z silnikami benzynowym oraz dieslem. Podczas gdy hybryda gwarantuje znakomitą ekonomikę spalania oraz niską emisyjność, nie dla wszystkich będzie ona stanowiła oczywisty wybór.

Jeśli na co dzień podróżujemy na długich trasach z dużymi prędkościami, a jazdę w mieście z małą prędkością ograniczamy do minimum, najprawdopodobniej okaże się, że samochód hybrydowy zużywa nie mniej paliwa niż nowoczesny diesel. Podobnie, jeśli mieszkamy poza miastem i korzystamy z samochodu tylko podczas krótkich podróży lokalnych, bez wzmożonego ruchu, auto hybrydowe raczej nie zaoferuje znaczących oszczędności w kosztach eksploatacji. Wynika to z faktu, że tylko ułamek każdej podróży będzie pokonywany przy niskich prędkościach, przy których hybrydy przełączą się na tryb całkowicie elektryczny.

Natomiast żyjąc w dużym mieście, codzienna jazda samochodem wymaga częstego zatrzymywania się w ruchu ulicznym, wówczas auto hybrydowe może być bardzo rozsądnym wyborem, ponieważ więcej czasu podróżujemy z prędkością, którą zapewnia silnik elektryczny.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (4)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Darek 4 miesiąc temu Nie mogą być aż tak słabe skoro coraz więcej osób się na nie decyduje. Szczególnie hybrydy toyoty są warte uwagi, bo marka ta jest prekursorem w tej dziedzinie i rozwija je od wielu lat. Na trasie spalanie jest trochę mniejsze od benzynowych wersji, ale w mieście hybrydy są bezkonkurencyjne
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Znawca 3 miesiąc temu Hybrydy są słabe. Ci nie dorówna nieśmiertelnym dieslom. Na trasach są o wiele lepsze niż to coś z dwoma silnikami
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Grzegorz 2 miesiąc temu Awaryjność toyot nie jest duża. Pewnie dlatego ich hybrydy prowadzą w zestawieniu. Żonie kupiliśmy 3-letniego hybrydowego yarisa, aby mogła tanio dojeżdżać do pracy. Jeżdząc po mieście pali jej koło 4l. Po kupnie wymieniliśmy klocki, filtry i płyny. Nic więcej nie musieliśmy przy nim robić.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Andy 1 miesiąc temu Należy wziąć pod uwagę także awaryjność auta. Jeżdżę Toyotą Prius auto ma przejechane 170tys. Kupiłem auto z przebiegiem 130tys auto nie miało żadnej naprawy. Wymieniane tylko filtry, olej. Przy 90tys wymienione zostały świece. Przy 160tys wymieniłem pierwsze klocki i tarcze przód. Tarcze można było zostawić stare. Auto pali porównywalnie do Fabi 1,9tdi w trasie jadąc do 140 pali poniżej 6l/100. W Fabi przy tym przebiegu wymieniałem turbinę, sprzęgło, 2 razy amory, przepływkę 2 razy, łączniki z 5 razy, końcówki, gumy stabilizatora, naprawiłem przekładnię, klocki chyba z 8 razy tarcze, bębny cylinderki i wiele innych napraw. Mity, że w Priusie padają baterie to bzdury wymyślone przez tych, którzy nie wiedzą jak działa hybryda. Bateria do chybrydy jest mniejsza niż w dieslu waży 24kg i do tego jest jeszcze akumulator 35ah jak w Tico. Na baterię można kupić gwarancję za 300zł na rok. Używane baterie z nowych rozbitków można kupić za 1500zł.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony