ReklamaBilbord - textar 01.10-31.10 Kamila

Warto wiedzieć

Chemia w warsztacie

Warto wiedzieć

Wydarzenia

2 miesiące temu  09.08.2019, ~ Administrator   

Serwisujesz hybrydy? Co oznacza lampka ostrzegawcza napędu hybrydowego?

- Mamy problem ze zdiagnozowaniem pewnych usterek w modelu Toyota Prius z 2013 roku. Świecą się lampka ostrzegawcza napędu hybrydowego i lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. Ponadto zestaw akumulatorów napędu hybrydowego przegrzewa się. Nie specjalizujemy się w naprawach pojazdów o napędzie hybrydowym, więc mamy wątpliwości, czy powinniśmy się zająć naprawą tego pojazdu. Czy przychodzi wam do głowy, jak powinniśmy się za to zabrać? - do pytanie trafiło do ekspertów z firmy Autodata, dostawcy w zakresie informacji technicznych.

Odpowiedź?

Opisana usterka jest nam znana i dotyczy modeli Toyoty Prius wyprodukowanych od roku 2013. Może być ona naprawiona przez kompetentnego mechanika, ale radzimy, by personel pracujący przy pojazdach z napędem hybrydowym był odpowiednio wyszkolony. Podczas pracy przy obwodach wysokiego napięcia i ich elementach należy przestrzegać środków bezpieczeństwa. Ponadto zalecamy, by zestaw akumulatorów pod wysokim napięciem był odłączony. Na podstawie opisanych symptomów wydaje nam się, że najbardziej prawdopodobną przyczyną usterki są ciała obce i/lub zanieczyszczenia w wentylatorze zestawu akumulatorów napędu hybrydowego, które ograniczają lub blokują przepływ powietrza. Wymontuj i oczyść wentylator zestawu akumulatorów napędu hybrydowego. W razie potrzeby wymień wentylator zestawu akumulatorów napędu hybrydowego. Aby zapobiec ponownemu wystąpieniu usterki, sprawdź filtr otworu dopływu powietrza zestawu akumulatorów napędu hybrydowego. Zweryfikuj działanie i stan zestawu akumulatorów napędu hybrydowego. W razie potrzeby wymień go.

źródło: Nowoczesny Warsztat

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 9

  • 6
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ elmechanik 1 miesiąc temu odbyłem szkolenie z hybryd - jest kosztowne a do tego trzeba mieć uprawnienia SEP do 1kV,czyli następne szkolenie i egzamin na uprawnienia SEP - ale jak widać zaczynają się problemy w hybrydach i wiedza ta na pewno się przyda !
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony