Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  20.07.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Silnik 1.5 TSI: Co nowego w najnowszej wersji?

Ulepszony silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM zadebiutuje w modelu T-Roc. Auto ma zużywać niewiele ponad 5 l benzyny na 100 km w cyklu

Niekończąca się opowieść - tak można powiedzieć o udoskonalaniu silnika 1.5 TSI. Ostatnia zmiana w tych oferowanych przez Volkswagena jednostkach miała miejsce niespełna dwa lata temu. To silnik, który w pewnym sensie zrewolucjonizował silniki benzynowe, za sprawą bezpośredniego wtrysku paliwa i turbodoładowania. Zgodnie z założeniami producenta, pozwala to na dynamiczną jazdę i niskie zużycie paliwa.

Silnik 1.5 TSI

- Jednostka 1.5 TSI jest jednym z filarów gamy silników Volkswagena, ponieważ jest stosowana w wielu modelach, produkowanych na całym świecie, od T-Crossa aż do Passata Varianta. Stale ulepszany, kompaktowy czterocylindrowy silnik zapewnia niższe zużycie paliwa oraz szybszą reakcję na gaz – mówi Thomas Ulbrich, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój techniczny. - Najważniejsze cechy najnowszej wersji to aktywne zarządzanie pracą cylindrów ACTplus, moduł kontroli emisji umieszczony blisko silnika i nowoczesny proces spalania TSI-Evo.

1.5 TSI nowa wersja

1.5 TSI to najlepiej sprzedający się silnik w gamie Volkswagena. Jego najnowsza odmiana, TSI evo2, pozwala zarówno na niższe zużycia paliwa, jak i emisji CO2. Czterocylindrowy silnik był początkowo dostępny w wersji o mocy 150 KM, a później w wariantach 1.5 TSI evo2.

Nowe 1.5 TSI technologia

Jakie zmiany wprowadzono w silniku 1.5 TSI w 2022 roku? Trójdrożny katalizator oraz filtr cząstek stałych przeniesiono do jednego modułu kontroli emisji, który z kolei umieszczono blisko silnika, co pozwoliło poprawić jego wydajność. Ze względu na zmniejszone zapotrzebowanie na metale szlachetne to kolejny krok na drodze zrównoważonego rozwoju. Ułatwi także spełnienie przyszłych standardów emisji.

Kluczową cechą technologiczną zmniejszającą zużycie paliwa w 1,5 l evo2 jest ulepszony system zarządzania pracą cylindrów ACTplus. Proces aktywacji i dezaktywacji dwóch cylindrów został wdrożony w taki sposób, by praca silnika była płynna. Proces spalania w trybie pracy dwucylindrowej został zoptymalizowany, co pozwoliło z kolei na rozszerzenie zakresu roboczego systemu. Z ACTplus drugi i trzeci cylinder nie pracują, gdy silnik nie jest mocno obciążony. Dla kierowcy oba tryby są właściwie nie do odróżnienia. Gdy środkowe cylindry są wyłączone zwiększana jest wydajność cylindrów aktywnych, a straty spowodowane tarciem są minimalne. Wystarczy wcisnąć pedał gazu, by aktywować wszystkie cylindry.

Oprócz turbosprężarki o zmiennej geometrii, w 1.5 TSI znajdziemy również inne zaawansowane technologicznie podzespoły: układ wtryskowy wytwarzający ciśnienie dochodzące do 350 barów, ściany cylindrów z powłoką zmniejszającą tarcie, a tłoki z kanałami chłodzącymi umożliwiają optymalizację spalania i zwiększenie wydajności.

Silnik benzynowy ekologiczny

Silniki TSI evo2 zostały zaprojektowane z myślą o pracy z paliwami z dodatkiem biokomponentów – to również zapewnia gotowość do spełnienia przyszłych wymagań. Ponadto są odpowiednie dla różnych poziomów hybrydyzacji: na przykład w koncepcji plug-in moc systemu może dochodzić do 272 KM.

Kompaktowe silniki TSI z rodziny EA 211 są globalnymi bestsellerami od 2012 roku. Każdego roku Volkswagen produkuje ich ponad cztery miliony w jedenastu lokalizacjach na trzech kontynentach. W momencie debiutu, w 2012 roku, trzy wprowadzone wówczas wersje pojemności były wyposażone w wiele zaawansowanych technologicznie funkcji, a szerokie wykorzystanie lekkich stopów pozwoliło zmniejszyć ich masę nawet o 21 kilogramów w porównaniu z ich poprzednikami.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ Dudu 3 ponad rok temu Mój 1.4 po chiptunig spala 5.1l w trasie. Pzdr
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ TEDI 2 ponad rok temuocena: 67%  Mniejsze zużycie paliwa i emisji spalin o 1% zostało okupione jeszcze większym skomplikowaniem produkcji, kosztami eksploatacji i naprawy, tylko po to aby spełnić chore warunki likwidacji motoryzacji eurokratów mumijnych. Chore pomysły rodzą chore konstrukcje.
    oceń komentarz 2 1 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Dawid 1 ponad rok temuocena: 100%  W cyklu millera zawór dolotowy pozostaje dłużej otwarty, a nie zamyka się szybciej... To dosyć istotne. Swoją drogą nie ma zaworów wlotowych, tylko dolotowe
    oceń komentarz 3 0 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony