Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  04.01.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Silnik V8 - odrobina historii dla pasjonatów

Fot. Toyota

Strona 2 z 2

Silnik zastosowany w Lexusie IS-F miał stopień sprężania 11,8:1, moc 311 kW (423 KM) przy 6600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 505 Nm przy 5200 obr./min. Po zwiększeniu stopnia sprężania do 12.3:1, dzięki czemu moc wzrosła do 348 kW (477 KM) przy 7100 obr./min, a maksymalny moment obrotowy do 530 Nm przy 4800-5600 obr./min, jednostka ta trafiła w 2014 roku do modelu RC-F, a w roku 2015 również do Lexusa GS-F.

Pięć litrów dla LC 500

Stworzony dla wyczynowych Lexusów serii F silnik 2UR-GSE zaadaptowano dla nowego, flagowego coupé Lexus LC. Zastosowanie lżejszych korbowodów z kutej stali oraz tytanowych zaworów dolotowych i wylotowych umożliwiło zwiększenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika do 7300 obr./min dzięki obniżeniu masy części ruchomych. Maksymalna moc 348 kW (477 KM) rozwijana jest przy 7100 obr./min, a maksymalny moment obrotowy w zakresie od 4800 do 5600 obr./min. Przy znakomitych osiągach silnik odznacza się umiarkowanym apetytem na paliwo, przechodząc przy mniejszych obciążeniach w oszczędny cykl Atkinsona.

Hybryda z V8

Pięciolitrowe V8 znalazło także zastosowanie w hybrydowej odmianie czwartej generacji flagowej limuzyny Lexusa, LS 600h. W tym wariancie moc maksymalną zredukowano do 294 kW przy 6400 obr./min, a maksymalny moment obrotowy do 520 Nm przy 4000 obr./min. Całkowita moc hybrydowej jednostki napędowej, w której silnik spalinowy wspomagany jest przez silnik elektryczny, wynosi 327 kW (445 KM), przy znacznie zmniejszonym zużyciu paliwa i emisji niepożądanych substancji.

Od V8 do V6

Wszystko wskazuje na to, że wolnossące silniki V8 Lexusa osiągnęły już szczyt swego rozwoju – w najnowszej generacji flagowego Lexusa LS 500 wolnossącą ósemkę po raz pierwszy zastąpił 3,5-litrowy silnik V6 twin turbo V35A-FTS o mocy 309 kW (420 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm. Silnik V6 zastąpił również V8 w hybrydowej jednostce napędowej Lexusa LS 500h – sercem układu Multi Stage Hybrid Drive, zastosowanego również w hybrydowym coupé Lexus LC 500h, jest 3,5-litrowy, zdolny do pracy w cyklu Atkinsona, wolnossący 8GR-FXS.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony