W najnowszym komunikacie prasowym Grupy Volkswagen czytamy o spadku o 3 mld euro przepływów pieniężnych w Dziale Automotive w Q1 2024 (rok wcześniej o 2,2 mld euro). Sprzedaż samochodów w I kwartale 2024 osiągnęła 2,1 mln sztuk, co oznacza spadek o 2%.
W porównaniu z Q1 2023 mamy oznaki spowolnienia. Sprzedaż samochodów w I kwartale 2024 osiągnęła 2,1 mln sztuk, co oznacza spadek o 2%. Spadek przychodów ze sprzedaży pojazdów wyniósł 5% i tylko w regionach Azja i Pacyfik (+2%) oraz Ameryka Południowa (+19%) odnotowano wzrost. W Europie wraz z resztą świata i Ameryce Północnej sprzedaż spadła odpowiednio o 5 i 10%.
- Zgodnie z oczekiwaniami, nasze wyniki za pierwszy kwartał obrazują wolniejszy początek roku. Jesteśmy jednak przekonani osiągnięcia naszych celów finansowych na 2024 rok. Mocny marzec i solidny bank zamówień w ostatnich miesiącach są zachęcające i powinny mieć pozytywny wpływ w drugim kwartale. Spodziewamy się dodatkowego impulsu w ciągu roku dzięki wprowadzeniu na rynek ponad 30 nowych modeli naszych marek. Jednocześnie efekty naszych programów będą stopniowo widoczne w miarę upływu roku. W tym kontekście szczególnie istotne będzie zdecydowane przeciwdziałanie wzrostowi kosztów stałych i zachowanie dyscypliny inwestycyjnej - powiedział Arno Antlitz, dyrektor finansowy i operacyjny Grupy Volkswagen.
Przychody ze sprzedaży w I kwartale na poziomie 75,5 mld euro, nieznacznie niższe od uzyskanych w Q1 2023 (76,2 mld euro) – to znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży w Volkswagen Financial Services, co w dużej mierze zrekompensowało spadek w Dziale Automotive (-4%). Wynik operacyjny w I kwartale wyniósł 4,6 mld euro i jest o 20% niższy niż w Q1 2023 (5,7 mld euro).
Otóż bank zamówień w wysokości 1,1 mln pojazdów utrzymuje się na wysokim poziomie w porównaniu z końcem 2023 r. Rośnie liczba zamówień na ważne modele wolumenowe, takie jak nowy VW Tiguan i nowy VW Passat. Liczba zamówień na pojazdy elektryczne wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z Q1 2023. Grupa Volkswagen spodziewa się, że przychody ze sprzedaży przekroczą te z poprzedniego roku nawet o 5 procent.
Oczekuje się, że w 2024 roku płynność netto w Dziale Automotive wyniesie od 39 do 41 mld euro. Wyzwania będą wynikać w szczególności z sytuacji gospodarczej, rosnącej konkurencji, niestabilnych rynków towarowych, energetycznych i walutowych oraz bardziej rygorystycznych wymogów związanych z emisjami.
Fot. Grupa Volkswagen
Komentarze (0)