Warto wiedzieć

Nasze rozmowy

ponad rok temu  19.10.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 8 minut

Sukces? Ludzie! Wizyta w Bosch Service BS Anmar w Rzeszowie
Strona 2 z 2

Kierownicy regionalni, właściciele rzeszowskich fi rm, a nawet park pojazdów lokalnych instytucji – poczta, kurierzy, zakład karny... – rokroczny przyrost obsługiwanych pojazdów wynosi przynajmniej 20%. Dodajmy, że w niemałej mierze pozyskiwanie nowych klientów to efekt rekomendacji centrali Bosch, a możliwość wypracowania bonusu za zakup części marki Bosch stanowi dodatkowy impuls dla rozwoju firmy. Podpisanie stałej umowy o współpracy daje klientom wiele korzyści i udogodnień, takich jak: rabaty na wykorzystane przy naprawach i serwisie części oraz materia- ły eksploatacyjne, odbiór samochodu od klienta (usługa door to door), a prócz możliwości rozliczeń okresowych przy fakturowaniu napraw, także pierwszeństwo w rezerwacji terminów napraw i przeglądów pojazdów. Firma przygotowana jest do realizacji zamówień wynikających ze specyfikacji przetargowej w ramach zamówienia publicznego – mowa o tzw. drugiej obsłudze technicznej (OT-2), obejmującej czynności wchodzące w zakres pierwszej obsługi technicznej (OT-1), a ponadto przeglądy okresowe i wymianę elementów eksploatacyjnych.

Nie boją się roboty

O kompetencjach załogi wiele by pisać. Zakres usług dotyczy kompleksowych napraw silników, układów: zawieszenia, kierowniczych, hamulcowych, wydechowych. Mocno rozbudowany jest też serwis klimatyzacji samochodowej i napraw układów termiki. W ramach serwisu opon realizowana jest pełna gama usług: od wymiany i wyważania kół, przez specjalistyczne naprawy wulkanizacyjne opon, a na przechowalni ogumienia skończywszy. Do tego dochodzą naprawy układów elektrycznych – rozruszników i alternatorów oraz elementów komfortu (np. podnośników szyb samochodowych i centralnych zamków), a także diagnostyka układów elektronicznych w samochodach.

– Park pojazdów? Dosłownie wszystko, co ma cztery koła, ponieważ wychodzę z założenia, że świat motoryzacji jest na tyle dynamiczny, że samemu trzeba umieć jak najszybciej dostosować się do ciągle zmieniających się trendów zarówno w designie, jak i mechanice samochodów – dowodzi Artur Burtan. – Serwis Anmar zajmuje się kompleksową mechaniką samochodową. Wykonujemy zarówno standardowe usługi, jak remont silnika, geometria kół czy obsługa klimatyzacji, jak również bardziej nietypowe zabiegi zlecone przez klientów. Poprzez ciągłe rozwijanie się, zaopatrywanie w coraz nowsze urządzenia do serwisowania samochodów i szkolenia pracowników, potrafi my wyjść naprzeciw bardziej nietypowym oczekiwaniom klientów. Bez wsparcia w postaci szkoleń technicznych czy helpdesku Bosch Car Service nie moglibyśmy wyjść z tak szeroką ofertą usług. Dość powiedzieć, że nawet „za blacharkę się bierzemy” i to nie z pokusy odebrania łakomego kąska okolicznym konkurentom, ale właśnie z myślą o terminowości powierzonych nam prac z zakresu elektromechaniki pojazdowej. Nie może być inaczej, skoro gros stanowią pojazdy flotowe. Różnorakiego kalibru, ale z defi nicji każdy ich przestój stanowiłby niepowetowaną stratę – tak dla firm, jak dla instytucji samorządowych czy zakładów komunalnych.

Pora wyjaśnić, co tak naprawdę absorbuje właściciela firmy. Otóż rozbrajanie karoserii i jej uzbrajanie. Na marginesie dodajmy, że do pełnej satysfakcji przedsiębiorcy działającego pod skrzydłami firmy Bosch brakuje tylko serwisu blacharsko-lakierniczego.

Bosch niczym akcelerator

Jedno jest pewne. Z obsadzeniem kolejnych stanowisk osobami gwarantującymi świadomość techniczną tego, co leży w kompetencjach mechaników i co warto wykonać po rzeczowej inspekcji powierzonego samochodu, nie będzie problemu. Dowodzi tego przyjęty system wynagradzania. Wszyscy pracują tu na tzw. prowizji. Ambicją każdego jest więc maksymalizacja dniówki, a skoro rok do roku rośnie „przerób”, to i obroty fi rmy cieszą załogę rosnącymi wynagrodzeniami. Dodajmy, że zwyczajem właściciela jest nader częste oddawanie się swym pasjom.

– Nie sztuką byłoby pracować od świtu do zmierzchu, bo jest się właścicielem niemałego warsztatu, więc życie rodzinne trzeba podporządkować prowadzeniu biznesu – dodaje Artur Burtan. – Sztuką jest tak ułożyć relacje z kilkunastoosobową załogą, by podróżując po dalekich krajach z rodziną, ufać, że na miejscu wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku, tyle że... szybciej. Dlaczego szybciej? Bo mam to szczęście, że postawiłem na dobrych zawodników. Otóż wszyscy moi mechanicy to de facto młodzież, któ- rej ambicjonalne podejście do podnoszenia swych kwalifi kacji jest najlepszą rękojmią kondycji fi rmy. Wspólne akcje promocyjne w ramach działania w sieci Bosch Car Service, możliwość wymiany doświadczeń z serwisami z całej Polski czy wreszcie ciekawe konkursy, w których można wygrać fajne nagrody – to wszystko przekłada się na jakość obsługi klientów i wizerunek mojej fi rmy, a dostęp do szkoleń i pomoc techniczna realizowana z wykorzystaniem najnowszych zdobyczy IT jest kluczem do spokojnego snu przedsiębiorcy.

Przyglądając się załodze, można odnieść wrażenie, że robota „pali się” im w rękach. W piątkowe popołudnie, kiedy wizytowaliśmy rzeszowski serwis, odbywało się szkolenie z diagnostyki samochodowej. Lojalność to jedno. Niewątpliwie młodzi ludzie celują w rozwijaniu swych umiejętności, skoro dobrze wiedzą, jak ambitne zadanie czekać może ich w niedalekiej przyszłości. I nie chodzi tu o zamysł budowy serwisu blacharsko-lakierniczego. Tutejsi mechanicy będą mogli rozwijać swe umiejętności z chwilą rozbudowy stanowisk dedykowanych serwisowi pojazdów hybrydowych. Nie inna jest też intencja szkoleń warszawskiego ośrodka Bosch, którego trenerzy koncentrują się na kursach z obsługi samochodów HV (hybrydowych i elektrycznych), zwieńczonych stosownymi certyfikatami.

Więcej informacji na temat autoryzacji Bosch na www.warsztatybosch.pl 
Tekst i fot. Rafał Dobrowolski

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony