7. Usunąć narzędzia blokujące.
8. Obrócić wałem korbowym dwukrotnie w kierunku zgodnym z kierunkiem pracy silnika. Ustawić 1 cylinder w GMP. Zamontować blokadę wałków rozrządu i wału korbowego. Jeżeli nie można założyć blokady, należy ponownie ustawić położenie faz rozrządu. Sprawdzić ponownie napięcie paska rozrządu.
9. Usunąć narzędzia blokujące, wkręcić śrubę zaślepki z boku bloku silnika (20Nm). Zamontować pozostałe elementy w kolejności odwrotnej do demontażu.
10. Montaż: Osłona paska rozrządu – 9 Nm, koło pompy wody - 27Nm, zamontować nowe paski pomocnicze. Zaleca się użyć narzędzi ContiTech Elast Tool F01 i Uni Tool Elast przy montażu pasków elastycznych; śruby poduszki silnika (do wspornika silnika 80 Nm; do nadwozia 90 Nm), osłony silnika, przednie prawe koło, osłonę silnika prawą.
11. Zapisać wymianę oryginalnego paska rozrządu ContiTech na dostarczonej naklejce i umieść ją w komorze silnika.
Uruchomić silnik lub wykonać jazdę próbną.
Komentarze (0)