Warto wiedzieć

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

Wydarzenia

miesiąc temu  09.10.2021, ~ Administrator   

Szczegółowa instrukcja do Forda Focusa C-Max 1.6 Ti o kodzie silnika HXDA, SIDA
Strona 2 z 2

7. Usunąć narzędzia blokujące.

8. Obrócić wałem korbowym dwukrotnie w kierunku zgodnym z kierunkiem pracy silnika. Ustawić 1 cylinder w GMP. Zamontować blokadę wałków rozrządu i wału korbowego.  Jeżeli nie można założyć blokady, należy ponownie ustawić położenie faz rozrządu. Sprawdzić ponownie napięcie paska rozrządu.

9. Usunąć narzędzia blokujące, wkręcić śrubę zaślepki z boku bloku silnika (20Nm). Zamontować pozostałe elementy w kolejności odwrotnej do demontażu.

10. Montaż: Osłona paska rozrządu – 9 Nm, koło pompy wody - 27Nm, zamontować nowe paski pomocnicze. Zaleca się użyć narzędzi ContiTech Elast Tool F01 i Uni Tool Elast przy montażu pasków elastycznych; śruby poduszki silnika (do wspornika silnika 80 Nm; do nadwozia 90 Nm), osłony silnika, przednie prawe koło, osłonę silnika prawą.

11. Zapisać wymianę oryginalnego paska rozrządu ContiTech na dostarczonej naklejce i umieść ją w komorze silnika.

Uruchomić silnik lub wykonać jazdę próbną.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 5

  • 3
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony