Pasją Pana Piotra, właściciela serwisu Auto Centrum Dzięgielewski, należącego do sieci Q Service Castrol, od zawsze była mechanika. Udział w szkoleniach oferowanych przez Inter Cars pozwala mu od czasu studiów nieustannie rozwijać się w wielu obszarach, przez co jest w stanie znajdować rozwiązania nawet najbardziej skomplikowanych napraw.
Agata Wójcik: Jak długo prowadzi Pan swój warsztat?
Piotr Dzięgielewski: Serwis prowadzę od 2008 roku. Wtedy rozpocząłem swoją działalność, natomiast myśl o mechanice i o posiadaniu warsztatu zrodziła się już w latach dziecięcych. Nawiązując do ostatniego artykułu, który przy okazji Dnia Ojca ukazał się na stronie Inter Cars, muszę powiedzieć, że dla mnie również impulsem do działania była pasja taty, który był wieloletnim mechanikiem. Kiedy byłem małym dzieckiem, był on przeciwny temu, żebym również obrał ten kierunek rozwoju ze względu na fakt, że jest to ciężka praca, ale mimo to pasja zwyciężyła.
Od tamtej pory nieustannie staram się uczestniczyć w szkoleniach, które pogłębiają moją wiedzę, pomagają dostosowywać się do wymogów rynkowych oraz poznawać najnowsze systemy, z którymi spotykamy się w trakcie napraw, a które zdecydowanie ułatwiają pracę. Dzięki programom, które miałem okazję poznać za pośrednictwem Inter Cars oraz wszelkim szkoleniom, prowadzonym przez doświadczonych specjalistów, mam możliwość ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji. Bardzo ułatwia to moją codzienną pracę i pomaga w rozwiązywaniu trudnych sytuacji diagnostycznych.
PD: Przede wszystkim ich oferta jest bardzo szeroka i różnorodna. Oferowane przez Inter Cars szkolenia odbywają się zarówno z zakresu bardzo zaawansowanych systemów spotykanych w naszych samochodach, jak np. dotyczące bezpieczeństwa szkolenie z systemu ADAS, ale również rzeczy bardziej codziennych, jak systemy oczyszczania spalin czy praca na bezpośrednich wtryskach.
Jest też bardzo ciekawa gama szkoleń z zakresu napraw skrzyń automatycznych, które w mojej opinii cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W serwisach niezależnych zaczynają przeważać samochody wyposażone w skrzynie automatyczne, co bezpośrednio przekłada się na konieczność pogłębiania wiedzy z tego zakresu. Bardzo wiele korzyści ma w mojej ocenie korzystanie z takich szkoleń, ponieważ dają one możliwość zdobycia szczegółowej wiedzy o tym, jak zdiagnozować i przeprowadzić serwis urządzenia danego producenta skrzyni automatycznej.
AW: Jak wyglądały początki Pana biznesu?
PD: Kończąc szkołę średnią – technikum samochodowe – podjąłem studia na Politechnice Radomskiej, gdzie zapoznałem fantastycznego człowieka – mojego promotora i wykładowcę, dr inż. Sławomira Olszowskiego, który oferował techniczne szkolenia. Jest on właścicielem firmy BETiS, która w szerokim spektrum świadczy szkolenia dla serwisów samochodowych w wielu obszarach. Tak naprawdę dzięki niemu zdobyłem wtedy dodatkową wiedzę, która pozwoliła mi na dalszym etapie działalności zwiększyć jakość oferowanych w moim serwisie usług.
AW: Jak długo jest Pan zrzeszony w Q Service Castrol i co Pana przekonało do dołączenia do sieci?
PD: Od samego początku istnienia organizacji. Uważam, że serwis samochodowy w jakimś stopniu powinien przynależeć do takiej sieci. Po pierwsze, jest tam dostępna oferta kampanii reklamowej. Jest również wsparcie infolinii technicznej, której eksperci są w stanie pomóc w skrajnie trudnych przypadkach. Poza tym nieoceniona w Q Service Castrol jest dla mnie współpraca w wielu obszarach. Wśród osób choćby to, że spotykamy się w ramach sieci, mamy możliwość wymiany doświadczeń, co dla wszystkich jest bardzo cenne.
Dodatkowym gwarantem wysokiej jakości w serwisach sieci jest coroczny audyt. W okolicy jesteśmy jedynym warsztatem z logo Q Service Castrol, co zobowiązuje nas do utrzymywania wyższych standardów, niż okoliczna konkurencja.
AW: Czy audyt przeprowadzony przed przystąpieniem do sieci wpłynął na podniesienie jakości w Pana warsztacie? Jeśli tak, co było największym zaskoczeniem?
PD: Sam audyt wyszedł bardzo dobrze. Niedługo po nim wprowadziliśmy zmiany zalecone przez audytora w zakresie prowadzenia fanpage’a na Facebooku, na co nigdy nie było zbyt wiele czasu. Mamy bardzo dużo pracy w warsztacie, ale zatrudniliśmy zgodnie z otrzymanymi wskazaniami osobę odpowiedzialną za ten obszar i jestem z tej decyzji bardzo zadowolony. Gdyby nie audyt, prawdopodobnie nie zdecydowałbym się na taki krok.
AW: Jakie korzyści widzi Pan ze współpracy z siecią Q Service Castrol?
PD: Przede wszystkim możliwość uczestniczenia w szkoleniach, które sieć zapewnia dla zrzeszonych warsztatów. Dodatkowo kontakt z managerami i koordynatorami sieci – kiedy tylko pojawiają się jakieś pytania, chcemy wprowadzić pewne zmiany, bądź skonsultować nieścisłości, to taki kontakt jest bardzo wygodny i pomocny.
Jako klienci Q Service Castrol ze strony Inter Cars jesteśmy również traktowani priorytetowo jeśli chodzi o dostawy. W filii, która zaopatruje nas w materiały, obsługa jest na najwyższym poziomie. Skraca to zdecydowanie czas oczekiwania na części.
Komentarze (1)