Wprowadzając na rynek modele 918 Spyder, Panamera S E-Hybrid i Cayenne S E-Hybrid, Porsche był pierwszym producentem samochodów na świecie, który zaoferował trzy modele hybrydowe typu plug-in. Koncern oparł się na innowacyjnym układzie napędowym firmy Bosch.
Porsche 918 Spyder był pierwszym dopuszczonym globalnie do ruchu samochodem, który przejechał 20,6 km pętli północnej Nurburgring w mniej niż siedem minut. Osiągając dokładnie 6 minut i 57 sekund, ten supersamochód sportowy z napędem hybrydowym typu plug-in pobił dotychczasowy rekord o 14 sekund. Zdobytą podczas rozwijania tej konstrukcji wiedzę firma Porsche wykorzystała także w elektryfikacji innych modeli, takich jak Panamera S E-Hybrid oraz Cayenne S E-Hybrid.
Do ww. pojazdów typu plug-in firma Bosch dostarcza elektronikę, zestaw akumulatorów, silniki elektryczne dla Cayenne i Panamera oraz silnik elektryczny zainstalowany na przedniej osi modelu 918 Spyder.
Dzięki silnikowi elektrycznemu SMG 180/120 Porsche 918 Spyder ma dodatkowe 210 kW (286 KM) mocy. Silnik elektryczny na przedniej osi dostarcza moment obrotowy 210 Nm od samego startu, natomiast 375 Nm zapewnia silnik na osi tylnej. Całkowita moc układu napędowego sięga 652 kW (887 KM), a maksymalny moment obrotowy – do 1280 Nm. Takie parametry pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,6 sekundy. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, wynosi ono zaledwie 3,1 litra na 100 km, co w teście NEDC czyni auto bardziej oszczędnym niż większość małych samochodów.
Produkcji Boscha jest również silnik elektryczny IMG-300 dla hybrydowych modeli Cayenne i Panamera. Do układu przeniesienia napędu dostarczany jest moment obrotowy w wysokości 310 Nm oraz dodatkowa moc 70 kW (95 KM). Energię elektryczną dla napędu przechowuje akumulator trakcji, który składa się z pryzmatycznych ogniw o pojemności energii 9,4 kWh w modelu Panamera S E-Hybrid oraz 10,8 kWh w Cayenne S E-Hybrid i daje się naładować z normalnego gniazdka domowego w mniej niż cztery godziny.
Komentarze (0)