Warto wiedzieć

Akademia Techniczna

6 miesięcy temu  27.12.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Technologia skanowania strukturalnego

Ford Motor Company wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, aby zapewnić wysoką jakość produkowanych pojazdów oraz precyzję wykonania części i paneli nadwozia na poziomie 99,99 procent.

Panele są skanowane za pomocą skanera 3D ScanBox. Efekt jego pracy jest do 80 procent szybszy, niż tradycyjne metody pomiaru, a urządzenie jest w stanie połączyć kompleksowe skanowanie, inspekcję i raportowanie za naciśnięciem jednego przycisku.

- Skaner strukturalny ScanBox wykorzystujący niebieskie światło sprawia, że każdy pojazd Forda produkowany w zakładach Ford Thailand Manufacturing (FTM) lub Silverton w RPA spełnia nasze rygorystyczne standardy jakości - powiedział Andrew Fromholtz, główny inżynier ds. nadwozi i tłoczenia w Ford International Markets Group (IMG). W Silverton w RPA Jan Groenewald zarządza tłocznią, w której produkowane są panele nadwozia nowego Rangera.

- Naszym celem jest osiągnięcie 99,99 procent dokładności wszystkich części, które wchodzą w skład nowego Rangera, a narzędzia takie jak skaner strukturalny niebieskiego światła pomagają nam zrealizować ten plan - dodał Groenewald.

Jak to działa?

- System ScanBox skanuje rzeczywistą część i porównuje ją z naszymi modelami 3D opracowanymi komputerowo (CAD), aby zapewnić idealne dopasowanie - wyjaśnia Groenewald.

- Skaner mierzy nie tylko wymiary obwodowe części, ale także parametry jej powierzchni, robiąc to szybko i precyzyjnie.

Technologia skanowania strukturalnego z pomocą niebieskiego światła jest bardziej ekonomiczna i skuteczna, niż tradycyjna metoda maszynowego pomiaru współrzędnych (CMM). Obiekty poddawane są skanowaniu w ciągu kilku sekund, a wyniki mogą być przekształcane w bardziej użyteczne wizualne informacje zwrotne dla techników.

- Przy użyciu konwencjonalnych metod CMM, dobry specjalista potrzebowałby od godziny do półtorej, aby przeprowadzić pomiar dachu. Dzięki temu systemowi jesteśmy w stanie dokonać pomiaru części w ciągu dwóch minut i 50 sekund - zapewnia Groenewald.

Oznacza to, że części mogą szybciej trafiać do produkcji ze świadomością, że wszelkie usterki zostaną wykryte i usunięte na wczesnym etapie.

Fot. Ford

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony