Interwały między wymianami oleju zawsze określa producent. Tam, gdzie nie dysponujemy odpowiednimi danymi, można przyjąć wartości średnie. W przypadku przekładni automatycznych jest to przedział od 60 do 150 tys. km (sporadycznie spotyka się przekładnie z niewymiennym olejem).Oleje do automatów muszą mieć niską lepkość, wystarczające właściwości cierne, odpowiednią wytrzymałość, dobre właściwości przeciwzużyciowe i odpowiednią ilość dodatków EP, które reagują z powierzchnią metali, ale ze stopami płytek ciernych.
FLUIDMATIC LV MV to wysokiej jakości olej do przekładni automatycznych wykonany w technologii syntetycznej zapewniający bardzo płynną zmianę biegów i oszczędność w zużyciu paliwa dzięki swojej niskiej lepkości. Nadaje się do nowoczesnych automatycznych przekładni większości producentów. Nie jest to produkt posiadający wiele oficjalnych homologacje producentów. Jednakże nadaje się do szeregu skrzyń automatycznych istniejących na polskim rynku.
- Cechą wspólną dla wszystkich olejów do skrzyń automatycznych są bardzo wysokie wymagania odnośnie do modyfikatorów tarcia, które reagują z powierzchnią płytek ciernych. Muszą mieć odpowiednie współczynniki tarcia statycznego i dynamicznego, aby zapobiegać poślizgom a jednocześnie gwarantować szybką zmianę przełożeń. Dodatkowo oleje te musza posiadać niską lepkość i bardzo wysoki wskaźnik lepkości, aby skrzynia działała poprawnie w niskich i tak samo dobrze w wysokich temperaturach. Ważna jest oby oleje też posiadały dobre właściwości przeciwzużyciowe dla ochrony kół zębatych, jak również odpowiednio dobrane polimery, które nie będą ulegały ścinaniu przez „mieszadło” czyli sprzęgło hydrokinetyczne. Sprzęgło to wymusza również, aby oleje się nie pieniły - podpowiada Andrzej Husiatyński, Dział Techniczny TotalEnergies Marketing Polska.
Komentarze (1)