Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  22.05.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

TRW: Dwufazowe pompy skrzyni biegów

Firma TRW ogłosiła rozpoczęcie produkcji nowej technologii dwustopniowych pomp skrzyni biegów dla dwóch najważniejszych płyt podłogowych stosowanych w pojazdach europejskich.

Z uwagi na połączenie dwóch zewnętrznych pomp w jednym korpusie, konstrukcja dwustopniowej pompy TRW to rozwiązanie korzystne dla układów napędowych z podwójnym sprzęgłem mokrym. Pierwszy stopień to pompa niskiego ciśnienia, która chłodzi i smaruje sprzęgła olejem. Drugi to pompa wysokiego ciśnienia, służąca jako źródło ciśnienia hydraulicznego do uruchamiania sprzęgieł i poruszania widełek oraz innych elementów.

Silnik elektryczny zapewnia wydajną pracę pompy przy różnych prędkościach, uruchamiając się tylko gdy jest to potrzebne.

- Firma TRW od wielu lat prowadzi prace nad integracją silników elektrycznych, pomp oraz elektroniki samochodowej i wyprodukowała w tym czasie miliony tego typu pomp do różnych zastosowań – komentuje Gregor Eipert, dyrektor handlowy TRW w dziale pomp. - Korzyścią zastosowania zintegrowanej dwustopniowej pompy jest fakt, że w rozwiązaniu tym występuje tylko jedna pompa i jeden silnik elektryczny, zapewniające taką samą funkcjonalność jak analogiczne systemy korzystające z dwóch pomp oraz dwóch silników elektrycznych.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony