Firma TRW ogłosiła rozpoczęcie produkcji nowej technologii dwustopniowych pomp skrzyni biegów dla dwóch najważniejszych płyt podłogowych stosowanych w pojazdach europejskich.
Z uwagi na połączenie dwóch zewnętrznych pomp w jednym korpusie, konstrukcja dwustopniowej pompy TRW to rozwiązanie korzystne dla układów napędowych z podwójnym sprzęgłem mokrym. Pierwszy stopień to pompa niskiego ciśnienia, która chłodzi i smaruje sprzęgła olejem. Drugi to pompa wysokiego ciśnienia, służąca jako źródło ciśnienia hydraulicznego do uruchamiania sprzęgieł i poruszania widełek oraz innych elementów.
Silnik elektryczny zapewnia wydajną pracę pompy przy różnych prędkościach, uruchamiając się tylko gdy jest to potrzebne.
- Firma TRW od wielu lat prowadzi prace nad integracją silników elektrycznych, pomp oraz elektroniki samochodowej i wyprodukowała w tym czasie miliony tego typu pomp do różnych zastosowań – komentuje Gregor Eipert, dyrektor handlowy TRW w dziale pomp. - Korzyścią zastosowania zintegrowanej dwustopniowej pompy jest fakt, że w rozwiązaniu tym występuje tylko jedna pompa i jeden silnik elektryczny, zapewniające taką samą funkcjonalność jak analogiczne systemy korzystające z dwóch pomp oraz dwóch silników elektrycznych.
Komentarze (0)