Fot. Wikipedia
Eksperci z zakresu rejestru historii samochodów carVertical przeanalizowali rynek motoryzacyjny i przygotowali listę 10 samochodów, których nie warto sprzedawać ze względu na szybki i znaczny wzrost ich wartości. Wykorzystali oni także swoją bazę danych carVertical, która zawiera tysiące raportów historii samochodów, aby przeanalizować niektóre statystyki dotyczące konkretnych modeli.
Oto ostateczna lista:
Alfa Romeo GTV (1993 - 2004)
Specjaliści projektujący samochody Alfa Romeo, którzy od zawsze preferują śmiałe i nietypowe rozwiązania, potwierdzili swoje podejście podczas projektowania Alfy Romeo GTV.
Podobnie jak większość coupé z tamtych czasów, Alfa Romeo GTV była dostępna z cztero- lub sześciocylindrowym silnikiem benzynowym. Chociaż model z silnikiem czterocylindrowym wyróżniał się zwinnością, najbardziej wartościową wersją GTV była ta wyposażona we wspaniałą sześciocylindrową jednostkę Busso.
Silnik, który stał się asem w rękawie Alfy Romeo, to główny czynnik wpływający na znaczny wzrost ceny Alfy Romeo GTV. Chociaż, jak większość włoskich samochodów, jej wartość nie rośnie w tym samym tempie, co jej niemieckich odpowiedników, dobrze utrzymane egzemplarze są dziś wyceniane na ponad 30 000 euro.
Jak pokazują badania historii pojazdów przeprowadzonych przez CarVertical, 29% z tych samochodów miało różne usterki, które mogą wpływać na ich działanie.
Audi V8 (1988 - 1993)
Audi A8 jest obecnie powszechnie uznawane za szczytowe osiągnięcie techniczne i inżynieryjne marki. Przed pojawieniem się Audi A8, to Audi V8 było jednak przez krótki czas flagowym modelem firmy. Ten elegancki sedan był dostępny tylko z silnikiem V8, który wyróżniał ten typ. Niektóre z mocniejszych modeli miały również manualne, sześciobiegowe skrzynie biegów.
Według raportów CarVertical dotyczących historii pojazdów, 9% testowanych modeli wykazywało usterki, a 18% miało sfałszowany przebieg.
BMW 540i (1992 - 1996)
Przez dziesięciolecia seria 5 znajdowała się w awangardzie klasy luksusowych limuzyn. Mimo to, generacji E34 udaje się zająć miejsce pośrodku – pomiędzy znacznie starszą a droższą E28 a E39, które wciąż przeżywają kryzys wieku średniego.
Wariant ośmiocylindrowy był dostępny tylko przez kilka lat. W związku z tym, jest znacznie rzadszy i znacznie bardziej okazjonalny w Europie i Stanach Zjednoczonych niż BMW M5. Co więcej, moc jednostki V8 jest bardzo podobna do tej z BMW M5.
Najbardziej przyjemnym aspektem tego modelu jest jego przystępność cenowa; podczas gdy wartość BMW M5 poszybowała w górę, 540i jest znacznie tańsze, ale nie potrwa to długo.
Jaguar XK8 (1996 - 2006)
Jaguar XK8, który zadebiutował w latach 90-tych, występował jako coupe lub kabriolet. Oferował różne pojemności silnika i udogodnienia, aby sprostać potrzebom większość właścicieli XK.
Jaguar XK8 był jednym z pierwszych prawdziwie nowoczesnych Jaguarów, który podniósł poprzeczkę w zakresie jakości, technologii i wartości rezydualnych.
Przygotuj się na wydatek od co najmniej 15 000 do 20 000 euro za dobrze utrzymane, zadbane auto. Jaguar XK-R, który jest bardzo pożądany przez entuzjastów motoryzacji, kosztuje natomiast jeszcze więcej.
Jak wskazują badania historii pojazdów przeprowadzonych przez carVertical, w 29% samochodów wystąpiły wady, a 18% miało sfabrykowany przebieg.
Land Rover Defender (Seria I, Seria II)
Land Rover nie ukrywał, że pierwsze generacje SUV-a Defender zostały zaprojektowane jako wielofunkcyjny, praktyczny pojazd dla osób z gospodarstwami rolnymi.
Jego podstawowa konstrukcja i zdolność do pokonywania wszelkich możliwych przeszkód sprawiły, że Land Rover Defender zyskał status bardzo sprawnego samochodu terenowego.
Dziś wartość Serii I i Serii II może zaskoczyć wiele osób. Na przykład, SUV-y, które miały dobre i złe dni, są obecnie warte od 10 000 do 15 000 euro, podczas gdy te, które zostały odrestaurowane lub były używane minimalnie, są często warte ponad 30 000 euro.
Według badań historii pojazdów przeprowadzonych przez carVertical, 15% tych aut doświadczyło problemów, a 2% miało sfałszowany przebieg.
Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992 - 1996)
Mercedes-Benz wypuścił na drogi ponad dwa miliony egzemplarzy modelu W124 w stosunkowo długiej serii produkcyjnej. Niektóre z nich zakończyły swój żywot na złomowisku, ale inne wciąż dają oznaki życia. Zadbane modele są warte fortunę.
Oczywiście, najbardziej wartościowe W124 były oznaczone jako 500E lub E500 (w zależności od roku produkcji). Jednakże, jeśli spojrzymy kilka stopni niżej, modele E300, E320 i E420 równeż mają potencjał, aby stać się maszynami do zarabiania pieniędzy, o które wielu kolekcjonerów będzie walczyć.
Komentarze (0)