Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  22.02.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jak informowaliśmy TUTAJ, w całej Polsce trwają regionalne spotkania przedsiębiorców prowadzących Stacje Kontroli Pojazdów. Chodzi o branżowe konsultacje związane z dalszymi działaniami na rzecz waloryzacji stawki za badania techniczne pojazdów. 

Dotychczasowe protesty i działania formalne skutku nie przyniosły. Stawki za badania techniczne pojazdów pozostają na tym samym poziomie od 2004 roku. Przedsiębiorcy skarżą się, że wskutek inflacji i licznych podwyżek z ostatnich lat, wiele stacji może wkrótce zbankrutować.

Czytaj także:
Rzadko samodzielnie, najczęściej z warsztatem. Obraz SKP w Polsce

Dotychczas terenowe spotkania w tej sprawie, organizowane przez Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów, odbyły się w Warszawie i Białymstoku. 

- Mówimy podczas tych spotkań o tym, co zrobiliśmy do tej pory oraz co zamierzamy zrobić. Okazuje się, że wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy jak dużo zrobiliśmy w tym temacie i ile działań podjęliśmy. Pokazujemy też dane statystyczne i ekonomiczne - relacjonuje w rozmowie z portalem warsztat.pl Marcin Barankiewicz, prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. - W dyskusji poruszamy kwestie, co jeszcze możemy zrobić, czy kampanię informacyjną, czy protest, ewentualnie w jakiej formie. Zastanawiamy się jak działać - czy zamknięcie okresowe stacji czy jakaś inna forma protestu akceptowalna przez środowisko SKP. Dyskusja jest zawsze najciekawsza, ponieważ pojawiają się różne propozycje działań. Dążymy także do jeszcze większej konsolidacji całego środowiska. Tylko działając w silnej grupie jesteśmy w stanie coś wskórać. 

Terminarz kolejnych spotkań. Rozpoczynają się one o godz. 11.00.

22.02.2023 – GDAŃSK – LEMAR – Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów , ul. Milskiego 1, 80-808 Gdańsk.
23.02.2023 – ZABIERZÓW k. KRAKOWA – MŁYN ZABIERZÓW, ul. Rodziny Poganów 9, 32-080 Zabierzów.
24.02.2023 – RZESZÓW – HOTEL ZIMOWIT, Al. Armii Krajowej 4b, 35-959 Rzeszów.
27.02.2023 – DĄBROWA k. POZNANIA – AUTO ZYK – Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów, ul. Bukowska 60, 62-070 Dąbrowa.
28.02.2023 – SZCZECIN – ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH, ul. Klonowica 14, 71-244 Szczecin.
01.03.2023 – BRZEG – Zamek w Brzegu – MUZEUM PIASTÓW ŚLĄSKICH w Brzegu, Pl. Zamkowy 1, 49-300 Brzeg.

Więcej informacji znajdziecie na piskp.pl.

Czytaj także:
Nie chodzi tylko o dochód przedsiębiorcy. Trudna sytuacja właścicieli SKP

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ Jeszcze normalny 3 ponad rok temu Do XXX - nie chodzi o 50 zł., też mam stację i serwis i też do niej dopłacam, robimy mało przeglądów, u nas każdy klamor nie przechodzi przeglądu, nie mogę sobie pozwolić żebym ja, lub diagnosta klepnął przegląd bez badania, lub na lawecie. W moim okręgu stacji jest za dużo, nawet przed tymi które klepią przeglądy niema kolejek, dlaczego?, stawki są takie same, więc o co chodzi?, dlatego że nikt nie kontroluje, tak jak robią to nasi sąsiedzi. O co wam chodzi, żeby sprzedawać przeglądy?, czy żeby robić przeglądy?, odpowiedz sobie sam, to jest patologia jak masz stację to dobrze o tym wiesz, tak jak z celnikami, jak się skończyło cło to się okazało że nie mają za co żyć, dlaczego w warsztacie każdy wymaga najlepszej naprawy, a na stacji nie. Czasem ktoś się pomyli, pyta o diagnostę, jak się dowie że możemy mu zrobić przegląd, ucieka. Mnie chodzi tylko o to żeby stacje funkcjonowały na zdrowych zasadach, tak jak w cywilizowanych krajach i nie dziwcie się że tdt chce przejąć stacje.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ XXX 2 ponad rok temu @Jeszcze normalny. Najlepiej niech badania będą po 50 zł. A co. Gdzie widzisz teraz te fokusy na podwyższeniach, gdzie widzisz te bonusy? Tego już prawie nigdzie nie ma od dobrych kilku lat. Nowych diagnostów nie przybywa, a stacji zamknęło się w zeszłym roku około 150. Otwórz SKP, zrób uprawnienia i zobacz to z drugiej strony. Jeszcze rok, dwa i będziesz nie tylko stał w długiej kolejce, ale jeszcze będziesz szukał SKP. Nie padły jeszcze tylko dlatego, że często są prowadzone z np. warsztatem samochodowym, ale dokładanie nie będzie trwać wiecznie. Koszty wzrosły dramatycznie. Nowych diagnostów prawie nie przybywa. Ja rozumiem, nikt nie lubi płacić więcej. Ale realia są jakie są. Zarobki masz takie same od 2004 roku? Łatwo pisać jak się stoi po drugiej stronie.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Jeszcze normalny 1 ponad rok temuocena: 0%  Nie chodzi o bezpieczeństwo, tylko o pieniądze, jak rząd podniesie stawki, to wtedy będziemy robić dobrze, zaczną się nowe inwestycje i przekupywanie klientów - w rodzaju " u nas na pewno twój samochód przejdzie przegląd", "najlepsze prezenty tylko u nas, lub stojący na podwyższeniu Ford Fokus z informacją Nagroda w konkursie. Tylko musi wrócić stary system - przeglądy na odległość na lawecie - jak pan podjedzie do Mietka to przegląd podbije itp. Nie rozumiem jak toporni są tzw. "opiekunowie' stacji że nie mogą zrozumieć prostej rzeczy - muszą zejść na ziemię, lub odejść, Jeżeli ma być na drogach bezpiecznie, to przeglądy muszą być robione rzetelnie. zamiast lamentować i robić ludziom z muzgu wodę, niech się P. Barankiewicz zapozna jak wyglądają przeglądy u naszych sąsiadów i dlaczego ich samochody będące w o wiele lepszym stanie nie przechodzą przeglądy, a u nas przechodzi każdy wrak, wtedy zrozumie że nie tędy droga. Na razie stacji jest za dużo, nigdzie nie widać kolejek
    oceń komentarz 0 1 zgłoś do moderacji
do góry strony