Fot. Dobrymechanik.pl
Skąd taki wniosek? Z analizy danych opublikowanych przez platformę DobryMechanik.pl. Jej przedstawiciele informują, że kierowcy zarezerwowali już ponad 200 000 wizyt w warsztatach samochodowych przez Internet.
DobryMechanik.pl to największy portal łączący kierowców ze sprawdzonymi warsztatami w Polsce. Strona ma ponad 1 000 000 odwiedzin każdego miesiąca, a za jej pomocą niemal 1500 warsztatów z całej Polski wypromowało swój biznes.
- W przypadku prostych usług sezonowych szybki wybór dogodnego terminu i prosta rezerwacja są kluczowe. Szczególnie widać to na przykładzie wymiany opon, o której jesienią wszyscy sobie przypominamy tego samego dnia, gdy tylko zacznie sypać pierwszy śnieg - mówi Filip Goździewicz, członek zarządu DobryMechanik.pl.
Przedstawiciele platformy dodają, że w 2021 roku niewiele ponad 20 warsztatów udostępniało online kalendarz z wolnymi terminami. W październiku 2022 już ponad 300.
Niestety w komunikacie prasowym nadesłanym do nas przez platformę DobryMechanik.pl nie mamy informacji ile z 200 tysięcy zarezerwowanych wizyt rzeczywiście doszło do skutku. Postaramy się tego dowiedzieć.
AKTUALIZACJA:
Oto odpowiedź na nasze pytanie od Marcina Jodłowskiego, marketing menagera Dobrymechanik.pl.
W skali całego portalu odbytych wizyt jest ok. 140 tys., co daje ~70% skuteczność takich rezerwacji. Pozostałe 30% to wizyty, które zostały anulowane przez kierowców przed przyjazdem do warsztatów oraz przypadki, w których nie pojawili się oni we wskazanym terminie. Takie statystyki zbieramy poprzez wykonywanie telefonicznych badań satysfakcji wśród kierowców, którzy umówili się na wizytę poprzez nasz portal.
Każda zarezerwowana wizyta w warsztacie, które się nie odbędzie, bardzo mocno dezorganizuje pracę serwisu, powoduje przestoje, wydłuża kolejki. Niemal co trzecia wizyta zarezerwowana przez platformę Dobrymechanik.pl nie dochodzi do skutku. Ale może warto jednak podjąć to ryzyko? Jak uważacie? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach - poniżej oraz na naszym Facebooku.
Komentarze (1)