Warto wiedzieć

Inne

ponad rok temu  25.02.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Volkswagen zrezygnował ze stosowania chromu

Rodzina elektrycznych Volkswagenów ID. będzie jeszcze bardziej zrównoważona – włączając materiały wykorzystane we wnętrzu. Volkswagen już wcześniej korzystał z materiałów z recyklingu w wielu miejscach we wnętrzu ID.Buzza, a teraz podobne surowce będą sukcesywnie trafiać także do pozostałych modeli rodziny ID.

W ciągu tego roku w modelach ID.3, ID.4, ID.5 I ID.7 pojawią się wybrane rozwiązania, które zadebiutowały w 2022 roku w Volkswagenie ID. Buzz. Przykłady? Tkanina Seaqual®, którą obite są siedzenia, jest wykonana w 10 procentach z plastiku zebranego z oceanów i w 90 procentach z poliestru pochodzącego z recyklingu. Dzięki temu podczas produkcji tej tkaniny udało się ograniczyć emisję CO2 o niemal jedną trzecią.

- Dzięki użyciu materiałów z recyklingu na szeroką skalę i rezygnacji z materiałów pochodzenia zwierzęcego we wnętrzach naszych samochodów z rodziny ID. poprawiamy ekologiczny bilans naszych pojazdów przy zachowaniu wysokiej jakości i trwałości. Informacje, jakie napływają od naszych klientów potwierdzają, że to właściwy kierunek i w przyszłości będziemy nadal rozwijać zrównoważone podejście - powiedziała Silke Bagschik, odpowiedzialna za samochody elektryczne w Volkswagenie.

Materiał uzyskany z plastiku wydobytego z oceanów czy butelek PET (a precyzyjnie rzecz ujmując, z 63 półlitrowych butelek PET) jest stosowany w wielu elementach wnętrza elektrycznego busa. Zewnętrzna tkanina na siedzeniach jest wykonana z włókna Seaqual®, które składa się w 10 procentach z plastiku wydobytego z mórz, a w 90 z poliestru pochodzącego z recyklingu. Dzięki temu można było aż o 32 procent ograniczyć emisję CO2 w porównaniu z użyciem konwencjonalnych materiałów.

W tkaninie ArtVelours Eco® udział materiałów z recyklingu sięga 71 procent. Ponadto podsufitka i wykładzina podłogowa w ID. Buzz są wykonane w całości z poliestru pochodzącego z recyklingu. Wykorzystane powtórnie tworzywa sztuczne można znaleźć również w warstwie izolacyjnej wykładziny. To samo dotyczy takich elementów jak wygłuszenie podwozia i nadkoli.

No i bodaj najważniejsze. Volkswagen zrezygnował ze stosowania chromu na elementach drzwi, desce rozdzielczej czy kierownicy ID. Buzza. Dlaczego? Produkcja chromu nie jest obojętna dla środowiska. Zamiast niego zastosowano ekologiczny lakier, który do złudzenia przypomina chrom.

Fot. Volkswagen

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Kiedyśtobyło 1 ponad rok temuocena: 100%  Czyli auta powinny być tańsze a jest odwrotnie. Dziadowskie materiały i pełno plastiku a coraz droższe. Badziewie i tyle!!!
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
do góry strony