Continental przedstawia śmiałą wizję świata bez wypadków. W październiku wystartował ogólnopolski projekt ,,Pokolenie ZERO”, poświęcony Wizji Zero realizowanej przez Continental, która zakłada zredukowanie do zera wypadków, rannych i ofiar śmiertelnych.
Głównymi bohaterami projektu, należącymi do Pokolenia ZERO, są ludzie urodzeni po 2024 roku – 13-letni Hubert, 18-letni Xsawery oraz para 25-letnia Lili i 27-letni Franek – którzy o wypadkach drogowych słyszeli jedynie na lekcjach historii lub z opowiadań swoich rodziców i dziadków. W ich bezpiecznym świecie nie ma miejsca na błędy człowieka za kierownicą – tzw. jednostki mobilne (samochody przyszłości) są wyposażone w szereg systemów i czujników w pełni wspierających kierowcę podczas jazdy, we wszystkich manewrach, a wysoce rozwinięta infrastruktura drogowa wykorzystuje innowacyjne technologie, by poprawić bezpieczeństwo na drogach. Dla nich Wizja Zero nie jest idealistyczną wizją przyszłości, a codzienną rzeczywistością.
Wizja Zero
Głównym celem, który przyświeca ogólnopolskiemu projektowi ,,Pokolenia ZERO” jest zwrócenie uwagi na kwestie bezpośrednio związane z bezpieczeństwem na drogach, czyli: edukację kierowców, samochodowe systemy bezpieczeństwa, rozwiązania poprawiające jakość infrastruktury drogowej i zaawansowane technologicznie opony. Według Continental na bezpieczeństwo jazdy mają wpływ wszystkie te czynniki,
a odpowiedzialność za obecną sytuację na drogach musi być podzielona pomiędzy społeczeństwo, instytucje państwowe i pozarządowe, a także producentów samochodów, systemów bezpieczeństwa oraz ogumienia. Realizacja Wizji Zero jest ambitnym i trudnym zadaniem, ale dzięki holistycznemu podejściu do bezpieczeństwa na drogach, jak najbardziej możliwym do zrealizowania.
Od hamulców do opony
Continental jako producent opon oraz wiodący dostawca rozwiązań dla motoryzacji, posiada unikalną wiedzę oraz kompetencje, które pozwalają projektować i wdrażać kompleksowe rozwiązania mające realny wpływ na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Należą do nich nie tylko zaawansowane technologicznie opony, ale także systemy ułatwiające prowadzenie auta i wykonywanie manewrów parkingowych, czujniki bezpieczeństwa czy intuicyjne interfejsy komunikacji kierowcy z samochodem. Dlatego firma czuje się odpowiedzialna
za przekazywanie wiedzy na temat czynników mających wpływ na poprawę bezpieczeństwa jazdy, a co za tym idzie realizację Wizji Zero.
„Bezpieczne drogi i brak wypadków komunikacyjnych to nieodłączny element świata przyjaznego dla ludzi. Poprzez przedstawienie naszej śmiałej wizji przyszłości, chcemy zmienić sposób myślenia o ruchu drogowym XXI wieku. Choć do urzeczywistnienia Wizji Zero jest jeszcze długa droga, nie możemy traktować jej jako utopię. Istnieją bowiem kraje, którym już prawie udało się osiągnąć ten cel, jak np. Szwecja. Dlatego należy zwiększyć starania w celu realizacji założeń Wizji Zero.” – powiedziała Ewa Ostapczuk-Wasilewska, Event, Media & Communication Manager w Continental Opony Polska.
„Pokolenie ZERO” wspiera ogólnopolska cross-mediowa kampania. Akcja jest widoczna na największych portalach internetowych oraz na łamach kluczowych tytułów motoryzacyjnych i ogólnotematycznych. Projekt jest realizowany we współpracy z domem mediowym Initiative Media Warszawa oraz Media Impact, która odpowiada za koncepcję kreatywną i koordynację działań mediowych. Działania public relations realizuje agencja ConTrust Communication.
Komentarze (0)