W Pekinie wystartował projekt prowadzony przez Chińską Akademię Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych (CAICT) i Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA).
Z informacji portalu silkroadpoland.pl wynika, że projekt zakłada współpracę w dziedzinie produkcji inteligentnych, autonomicznych pojazdów 5G. Członkowie projektu przeprowadzą dobór aplikacji do masowej produkcji, projektowanie rozwiązań, badania modelowe i ekologiczne komórkowej sieci komunikacyjnej C-V2X, w technologii ICV. Zbadają również komercyjne wykorzystanie C-V2X.
Chińskie przedsiębiorstwa biorące udział w projekcie to m.in. Beijing Automotive Group Co., Ltd. (BAIC Group), Guangzhou Automobile Group Co., Ltd. (GAC Group, 601238.SH, 02238.HK), GOHIGH Data Networks Technology Co., Ltd. (000851.SZ), Huawei i Tencent. Niemieckie przedsiębiorstwa biorące udział w projekcie to Daimler AG, Volkswagen AG i Robert Bosch GmbH.
Szacuje się, że wszystkie urządzenia, w które wyposażony jest pojedynczy autonomiczny samochód, czyli kamery, radary, sonary czy czujniki laserowe, przetwarzają około 400 GB danych dziennie. Dzięki sieci 5G dane będą błyskawicznie przesłane i bez opóźnień przetwarzane zdalnie przez znacznie sprawniejsze i szybsze algorytmy sztucznej inteligencji w centralnych ośrodkach przetwarzania danych. Następnie te algorytmy, korzystając z tego, że sieć 5G pracuje niemal bez opóźnień, będą mogły wydawać polecenia samochodowi. Opóźnienie w sieci 5G to maksymalnie 10 milisekund, czyli tysięcznych części sekundy, podczas gdy czas reakcji człowieka prowadzącego samochód to w najlepszym wypadku pół sekundy.
Komentarze (0)