Niemal 300 uczestników wzięło udział w czterech spotkaniach z serii PETRONAS Gokart Challenge. Uznana marka olejowa wraz z dystrybutorami zaprosiła na kartingowe tory właścicieli warsztatów i mechaników z całej Polski.
Pomiędzy wyścigami uczestnicy mogli na własne oczy zobaczyć nowości PETRONAS, w tym ekologiczne opakowania Bag In Box zaprezentowane oficjalnie w Polsce w tym roku. Uczestnicy wydarzenia mogli dowiedzieć się więcej o rynkowych priorytetach marki i planach rozwoju sieci partnerskiej.
PETRONAS stawia na relacje z warsztatami
Strategia sprzedaży olejów Syntium, czy Urania nastawiona jest na dystrybucję przez serwisy samochodowe. Znana z torów F1 firma od lat sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem dystrybutorów i warsztatów partnerskich. Taki model biznesowy wymaga doskonałych relacji między danymi podmiotami, dlatego PETRONAS inwestuje w relacje z warsztatami. Jak widać, z sukcesami, bowiem działająca od czterech lat sieć liczy sobie ponad 400 partnerów. Właśnie dlatego w maju i w czerwcu marka zorganizowała cztery spotkania na torach gokartowych, tj. w Poznaniu, Rzeszowie, Warszawie i Chorzowie.
- Nasz model biznesowy opiera się dużej mierze na relacjach z branżą warsztatową, ich sukces przekłada się na nasze wyniki. Właśnie dlatego tak zabiegamy o to by właściciele serwisów i ich pracownicy byli świadomi korzyści jakie przynosi współpraca partnerska z PETRONAS. Takie spotkania, jak podczas Gokart Challenge, to doskonała okazja by nie tylko się dobrze bawić, ale szczerze porozmawiać, twarzą w twarz. Dzięki temu jesteśmy bardziej świadomi, czego potrzebują nasi partnerzy i co możemy im zaoferować - wyjaśnia Adam Bober, Dyrektor Zarządzający PETRONAS w Polsce.
Zrównoważony rozwój i większa dostępność
Zielona strategia firmy zakłada stałe ograniczanie wpływu na środowisko, a jednym z takich kamieni milowych jest wprowadzenie na rynek opakowań Bag In Box. Kartonowe pudełka ze wzmocnionym foliowym wkładem to nowy standard dystrybucji olejów. 20-litrowe opakowania pozwalają zredukować zużycie plastiku o 92%. Ogółem potrzeba do ich produkcji 85% surowców mniej, niż w przypadku plastikowych butelek.
To dobra wiadomość dla warsztatów, ponieważ kartonowe pudełka są zwolnione z opłat środowiskowych. Mniej odpadów oznacza mniejsze koszty operacyjne. Ponadto, regularny kształt pomaga zaoszczędzić przestrzeń magazynową i lepiej rozłożyć zapasy na zakładzie.
Kolejnym wyzwaniem PETRONAS na ten rok jest zwiększenie dostępności swoich produktów poprzez nawiązanie nowych współprac z dystrybutorami i warsztatami. Obecnie najwięcej współpracujących z marką punktów możemy spotkać w Małopolsce, na Mazowszu i na Śląsku. Przewaga regionów południowych i centralnych stanowi pewne wyzwanie dla polskiego oddziału PETRONAS. Dlatego firma aktywnie poszukuje nowych dystrybutorów i niezależnych serwisów w północno-wschodnich województwach. Dzięki temu produkty marki mają być dostępne na terenie całego kraju, tak by każdy kto chce współpracować z PETRONAS miał dostęp do produktu na wyciągnięcie ręki.
- Na najbliższy rok wyznaczyliśmy sobie dwa priorytety: chcemy zwiększyć swoją dostępność w całej Polsce, a także stać się liderem zielonej rewolucji w branży warsztatowej. Pozornie małe rzeczy, takie jak zmiana opakowania przynoszą gigantyczne oszczędności w zużyciu materiałów. Dlatego planujemy nasze operacje tak, by nasi partnerzy odnosili dodatkowe korzyści, takie jak niższe koszty magazynowania czy gospodarowania odpadami - podsumowuje Danuta Michałus-Sokołowska, Dyrektorka Marketingu PETRONAS w Polsce.
Fot. PETRONAS Lubricants International
Komentarze (0)