Warto wiedzieć

Marketing w warsztacie

ponad rok temu  04.07.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Wydarzenia z serii PETRONAS Gokart Challenge

Niemal 300 uczestników wzięło udział w czterech spotkaniach z serii PETRONAS Gokart Challenge. Uznana marka olejowa wraz z dystrybutorami zaprosiła na kartingowe tory właścicieli warsztatów i mechaników z całej Polski.

Pomiędzy wyścigami uczestnicy mogli na własne oczy zobaczyć nowości PETRONAS, w tym ekologiczne opakowania Bag In Box zaprezentowane oficjalnie w Polsce w tym roku. Uczestnicy wydarzenia mogli dowiedzieć się więcej o rynkowych priorytetach marki i planach rozwoju sieci partnerskiej.

PETRONAS stawia na relacje z warsztatami

Strategia sprzedaży olejów Syntium, czy Urania nastawiona jest na dystrybucję przez serwisy samochodowe. Znana z torów F1 firma od lat sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem dystrybutorów i warsztatów partnerskich. Taki model biznesowy wymaga doskonałych relacji między danymi podmiotami, dlatego PETRONAS inwestuje w relacje z warsztatami. Jak widać, z sukcesami, bowiem działająca od czterech lat sieć liczy sobie ponad 400 partnerów. Właśnie dlatego w maju i w czerwcu marka zorganizowała cztery spotkania na torach gokartowych, tj. w Poznaniu, Rzeszowie, Warszawie i Chorzowie.

- Nasz model biznesowy opiera się dużej mierze na relacjach z branżą warsztatową, ich sukces przekłada się na nasze wyniki. Właśnie dlatego tak zabiegamy o to by właściciele serwisów i ich pracownicy byli świadomi korzyści jakie przynosi współpraca partnerska z PETRONAS. Takie spotkania, jak podczas Gokart Challenge, to doskonała okazja by nie tylko się dobrze bawić, ale szczerze porozmawiać, twarzą w twarz. Dzięki temu jesteśmy bardziej świadomi, czego potrzebują nasi partnerzy i co możemy im zaoferować - wyjaśnia Adam Bober, Dyrektor Zarządzający PETRONAS w Polsce.

Pod koniec kwietnia firma otworzyła także pierwszy flagowy warsztat w Polsce. Działający od 50 lat Auto Service Rondo w Kaliszu przeszedł kompleksową modernizację i zyskał nowy, emeraldowy wizerunek. Dysponujący dwudziestoma stanowiskami warsztat pokazuje, że partnerem marki może zostać każdy niezależny serwis, bez względu na lokalizację, wielkość czy skalę działalności. Docelowo PETRONAS planuje otworzyć kilka placówek flagowych, które otrzymają pełną identyfikację wizualną olejowej marki.

Zrównoważony rozwój i większa dostępność

Zielona strategia firmy zakłada stałe ograniczanie wpływu na środowisko, a jednym z takich kamieni milowych jest wprowadzenie na rynek opakowań Bag In Box. Kartonowe pudełka ze wzmocnionym foliowym wkładem to nowy standard dystrybucji olejów. 20-litrowe opakowania pozwalają zredukować zużycie plastiku o 92%. Ogółem potrzeba do ich produkcji 85% surowców mniej, niż w przypadku plastikowych butelek.

To dobra wiadomość dla warsztatów, ponieważ kartonowe pudełka są zwolnione z opłat środowiskowych. Mniej odpadów oznacza mniejsze koszty operacyjne. Ponadto, regularny kształt pomaga zaoszczędzić przestrzeń magazynową i lepiej rozłożyć zapasy na zakładzie.

Kolejnym wyzwaniem PETRONAS na ten rok jest zwiększenie dostępności swoich produktów poprzez nawiązanie nowych współprac z dystrybutorami i warsztatami. Obecnie najwięcej współpracujących z marką punktów możemy spotkać w Małopolsce, na Mazowszu i na Śląsku. Przewaga regionów południowych i centralnych stanowi pewne wyzwanie dla polskiego oddziału PETRONAS. Dlatego firma aktywnie poszukuje nowych dystrybutorów i niezależnych serwisów w północno-wschodnich województwach. Dzięki temu produkty marki mają być dostępne na terenie całego kraju, tak by każdy kto chce współpracować z PETRONAS miał dostęp do produktu na wyciągnięcie ręki.

- Na najbliższy rok wyznaczyliśmy sobie dwa priorytety: chcemy zwiększyć swoją dostępność w całej Polsce, a także stać się liderem zielonej rewolucji w branży warsztatowej. Pozornie małe rzeczy, takie jak zmiana opakowania przynoszą gigantyczne oszczędności w zużyciu materiałów. Dlatego planujemy nasze operacje tak, by nasi partnerzy odnosili dodatkowe korzyści, takie jak niższe koszty magazynowania czy gospodarowania odpadami - podsumowuje Danuta Michałus-Sokołowska, Dyrektorka Marketingu PETRONAS w Polsce.

Fot. PETRONAS Lubricants International

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony