Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

7 miesięcy temu  13.11.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Wymiana akumulatora. Jaką technologię wybrać?

W przypadku wymiany akumulatora konieczne jest zastosowanie w pojeździe akumulatora wykonanego w odpowiedniej technologii. W przeciwnym razie jego wydajność będzie ograniczona.

Obecnie poza tradycyjnym akumulatorem ołowiowo-kwasowym SLI, do którego zadań należy dostarczenie energii na potrzeby rozruchu (Starting), oświetlenia (Lighting) i zapłonu (Ignition), najczęściej spotykanymi technologiami są AGM (Absorbent Glass Mat) oraz EFB (Enhanced Flooded Battery).

To właśnie typ pojazdu i ilość energii potrzebnej do zasilania funkcji rozruchu oraz odbiorników w znaczny sposób wpływają na to, jaka technologia akumulatora jest wymagana: AGM, EFB czy SLI. Przy wymianie akumulatora ważne jest zastąpienie go akumulatorem wykonanym w podobnej lub wyższej technologii. Nie można zamontować konwencjonalnego akumulatora w pojeździe z systemem start-stop, ponieważ spowodowałoby to problemy podczas użytkowania pojazdu.

  • Tradycyjny akumulator, czyli SLI: zawierają elektrolit w formie płynnej, są dedykowane do pojazdów bez systemu start-stop, i z umiarkowaną liczbą odbiorników elektrycznych.

  • Akumulator EFB: to wynik rozwoju konwencjonalnych akumulatorów ołowiowo-kwasowych. Technologia ta jest dedykowana do pojazdów z podstawowym systemem start-stop. Akumulatory EFB są zalecane także do pojazdów bez systemu start-stop intensywnie użytkowane i rozbudowanym wyposażeniem.

  • Akumulator AGM: idealnie sprawdzą się w przypadku pojazdów z zaawansowanym systemem start-stop. Dzięki stabilności cyklicznej akumulatora AGM rozgrzany silnik w pojazdach z systemem start-stop może być wielokrotnie uruchamiany w krótkich odstępach czasu, bez żadnego ryzyka. Jeżeli w pojeździe pierwotnie był zamontowany akumulator EFB, jako zamiennik należy zastosować podobną technologię lub wyższą np. AGM.

Akumulator AGM to wybór również do pojazdów hybrydowych i elektrycznych!

Według prognoz ekspertów do 2030 r. ponad 50% wszystkich rejestracji pojazdów w Europie będą stanowić pojazdy elektryczne i hybrydowe (xEV).

Akumulator AGM jest przystosowany do montażu w pojazdach hybrydowych oraz w pełni elektrycznych. Znakomicie współpracuje z akumulatorem wysokonapięciowym pojazdu elektrycznego.

Akumulator AGM do pojazdów xEV

W pojazdach elektrycznych to dzięki akumulatorowi 12 V można na przykład otworzyć i zamknąć centralny zamek. Podczas jazdy ten akumulator zapewnia poprawne działanie świateł, układu hamulcowego i kierowniczego, szczególnie w sytuacji gdy instalacja wysokonapięciowa nagle zawiedzie i pojazd będzie musiał zostać bezpiecznie zatrzymany.

Dlatego w pojazdach elektrycznych niezbędne są niezawodne akumulatory 12 V wytrzymujące stałe cykle ładowania i rozładowywania. Akumulatory AGM marki VARTA są przeznaczone do pojazdów elektrycznych oraz spełniają wymagania producentów OE.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony