Warto wiedzieć

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

Części eksploatacyjne

5 dni temu  26.05.2020, ~ Administrator   

Wymieniamy pasek rozrządu w Golfie 1.6L 16V [INSTRUKCJA]
Strona 1 z 3

Szczegółowa instrukcja wymiany paska rozrządu na przykładzie Volkswagena Golfa 1.6L 16V, kod silnika: ARC/ATN/AUS/AVY/AZD/BCB/ARR

Silnik 1.6L 16V był montowany na masową skalę w samochodach grupy Volkswagen AG. Często przy wymianie paska rozrządu można popełnić poważne błędy. Aby mieć pewność, że paski będą wymieniane bezproblemowo, Continental Power Transmission Group daje mechanikom szczegółowe wskazówki dotyczące montażu.

Producent zaleca sprawdzenie i, jeśli to konieczne, wymianę paska rozrządu co 90.000 km, a następnie co 30.000 km.
Procedura wymiany trwa 2,5 godziny.

Wskazówka: Jeśli pasek rozrządu jest wymieniany, napinacz, rolka prowadząca i pompa wody również powinny zostać wymienione.

Prawidłowy montaż wymaga zastosowania następujących narzędzi specjalnych:

1. Blokada wałka rozrządu (z wyjątkiem ARC/ARR/AVY) - VW nr T10016

2. Blokada wałka rozrządu (ARC/ARR/AVY) - VW nr T10074

3. Uchwyt koła pasowego wału korbowego (z wyjątkiem ARC/ATN/AUS/AVY/AZD/BCB) - VW nr 3415

4. Uchwyt koła pasowego wału korbowego (ARC/ATN/AUS/AVY/AZD/BCB) - VW nr T10028

Prace przygotowawcze:

- Zidentyfikować pojazd przy użyciu kodu silnika.

- Odłączyć akumulator pojazdu.

Uwaga: Zapisać lub zapamiętać kod radia przed rozłączeniem akumulatora.

- Nie obracać wału korbowego lub wałka rozrządu gdy paski rozrządu zostały ściągnięte.

- Wykręcić świece zapłonowe, aby można było łatwiej obracać silnikiem.

- Obracać silnik w normalnym kierunku obrotów (w prawo).

- Obracać silnik TYLKO kołem zębatym wału korbowego, a nie na innymi kołami zębatymi.

- Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.

Demontaż paska rozrządu:

1. PodnieśĆ przód pojazdu i podeprzeć go.

2. Zdjąć górną osłonę silnika, kompletny filtr powietrza, górną osłonę paska rozrządu i zbiornik płynu wspomagania układu kierowniczego (NIE odłączać przewodów!).

3. Obrócić wał korbowy w prawo, do GMP (OT) na pierwszym cylindrze. Oznaczenia kontrolne na kole pasowym wału korbowego muszą się pokrywać.

4. Sprawdzić, czy otwory ustalające kół zębatych wałków rozrządu są wyrównane. Jeśli nie, obrócić wał korbowy w prawo jeden obrót.

5. Włożyć blokadę wałka rozrządu: narzędzie nr T10016. W przypadku kodu silnika ARC/ARR/AVY: narzędzie nr T10074.

6. Zdjąć prawą poduszkę silnika, uchwyt prawej poduszki silnika i dolną osłonę silnika po prawej stronie.

7. Opuścić silnik aż śruba koła pasowego wału korbowego będzie dostępna.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 17

  • 9
    ZADOWOLONY
  • 2
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 2
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 2
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ PP 2 2 miesiące temu Czerwona farba po co tam? Ustawiamy na blokady, kołkujemy czy jedziemy na farbę
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Przemek 1 2 miesiące temu Szkoda tylko że wasz rozrząd trzeba wymienić po 2000km bo pompa się rozlatuje ( odleciała blaszka wirnika) silnik ATN
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony