5. Obrócić klucz imbusowy w prawo.
Wskaźnik musi pokryć się z nacięciem w płytce wspornikowej napinacza.
6. Dokręcić napinacz momentem 20 Nm.
7. Zdjąć uchwyt koła pasowego.
8. Obrócić silnik dwukrotnie w kierunku obrotów silnika. Ustawić silnik w GMP pierwszego cylindra. Włożyć blokadę wałka rozrządu. Włożyć kołki blokujące. Końce sworzni blokujących muszą znajdować się na tej samej wysokości. Jeżeli blokady nie można włożyć, dokonać ponownej regulacji. Sprawdzić ponownie naprężenie paska rozrządu.
9. Wyjąć śrubę koła pasowego wału korbowego.
10. Zamontować dolną osłonę paska rozrządu, wału korbowego, koło pasowe i nową śrubę do koła pasowego wału korbowego.
11. Włożyć uchwyt koła pasowego wału korbowego (odpowiedni do kodu silnika).
12. Dokręcić śrubę koła pasowego wału korbowego. Moment dokręcania: 90 Nm + 90 °.
13. Zdjąć uchwyt koła pasowego wału korbowego i zainstalować pozostałe komponenty w kolejności odwrotnej do demontażu.
Zapisać wymianę oryginalnego paska rozrządu Continental na dostarczonej naklejce i umieść ją w komorze silnika. Uruchomić silnik lub wykonać jazdę próbną.
Komentarze (4)