Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

Artykuł sponsorowany

5 miesięcy temu  02.02.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

ZF Aftermarket: Koncept warsztatowy ZF [pro]Tech przedstawia nowości szkoleniowe na 2024 r.

Partnerstwo ZF [pro]Tech to inwestycja w rozwój zawodowy, umożliwiająca warsztatom dostosowanie do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku i klientów

Strona 1 z 2

ZF [pro]Tech to globalny koncept skierowany do niezależnych warsztatów samochodów osobowych i dostawczych zajmujących się naprawą układów przeniesienia napędu, zawieszenia i układów hamulcowych oraz serwisowaniem skrzyń biegów. Możliwości rozwojowe, jakie daje ZF [pro]Tech to przede wszystkim gwarancja szkoleń z zastosowaniem najnowszej wiedzy technicznej od jednego z największych na świecie producentów w branży motoryzacyjnej.

W Polsce koncept działa od 2018 roku, a jego podstawowym celem jest udzielanie bezpośredniego wsparcia technicznego pracownikom warsztatów przy pracy z produktami marek ZF Aftermarket: LEMFÖRDER, SACHS, TRW i ZF. Partnerstwo ZF [pro]Tech zapewnia możliwość podnoszenia kwalifikacji poprzez szkolenia teoretyczne i praktyczne, dostęp do instrukcji montażowych, akcji serwisowych producentów pojazdów, portalu online, informacji technicznych, a także osobisty kontakt dedykowanych opiekunów w celu zapewnienia wsparcia technicznego i biznesowego warsztatom. W 2024 r. baza instrukcji montażowych dostepnych w ramach konceptu została zaktualizowana i poszerzona, dzieki czemu warsztaty mogą skorzystać z instrukcji dla ponad 3000 modeli pojazdów.

Centrum szkoleniowe ZF Aftermarket w Kozerkach pod Warszawą

Program szkoleń w 2024 roku

Istotnym elementem działalności konceptu jest wsparcie warsztatów w obszarze nowych technologii i prezentacja najbardziej aktualnych programów szkoleniowych, zgodnych z trendami rynkowymi oraz zapotrzebowaniem Partnerów konceptu. W ramach oferty przygotowanej na I półrocze 2024 r. mają oni do dyspozycji szkolenia teoretyczno - praktyczne doskonalące umiejętności pracy z pojazdami z tradycyjnymi układami napędowymi oraz nowe programy, skupiające się na serwisowaniu i naprawie pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Eksperci ZF [pro]Tech w 2024 r. zapraszają do uczestnictwa w dwudniowych szkoleniach, odbywających się na terenie całej Polski:

Automatyczne skrzynie biegów ZF 8HP - budowa i funkcjonowanie

Uczestnicy poznają m.in. budowę oraz funkcjonowanie automatycznej skrzyni biegów ZF 8HP, budowę i warianty mechatroniki w skrzyniach serii 8HP oraz diagnostykę i najczęstsze usterki przekładni hydrokinetycznej. Omówione zostanie także znaczenie wymiany oleju oraz doboru oleju w skrzyniach automatycznych wraz z procedurami wymiany i porównaniem metody statycznej i dynamicznej, a także praktycznym rozebraniem przekładni i mechatroniki na części pierwsze, w celu utrwalenia wiedzy teoretycznej i przełożenie jej na rzeczywisty model automatycznej skrzyni biegów.

Budowa i funkcjonowanie skrzyń biegów serii 9HP/DSG - NOWOŚĆ

Uczestnicy szkolenia poznają m.in. budowę oraz funkcjonowanie automatycznej skrzyni biegów ZF 9HP oraz budowę, działanie i obsługę dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG. Omówione zostanie także znaczenie wymiany oleju oraz doboru oleju w skrzyniach automatycznych wraz z procedurami wymiany oleju i porównaniem metody statycznej i dynamicznej.

Układ przeniesienia napędu - sprzęgła i dwumasowe koła zamachowe w pojazdach osobowych

Uczestnicy szkolenia zaznajomią się z wiedzą obejmującą:
- Sprzęgła – przedstawiony zostanie proces projektowania układu przeniesienia napędu wraz z omówieniem parametrów mających kluczowy wpływ na prawidłowe działanie, w tym typy konstrukcji, budowa, elementy układu i funkcjonowanie poszczególnych rodzajów sprzęgieł wraz z diagnozą i prawidłowy montaż sprzęgieł samonastawnych.
- Dwumasowe koła zamachowe – omówione zostaną typy konstrukcji, budowa i funkcjonowanie układu DKZ wraz z jego zastosowaniem, wpływ budowy na diagnozę, znaczenie diagnozy silnika przy wymianie DKZ, możliwości diagnostyczne silnika mające wpływ na DKZ, wpływ
na pracę układu wtryskowego czujników.

Podstawy elektrotechniki samochodowej - NOWOŚĆ

Uczestnicy szkolenia poznają zagadnienia elektrotechniki, m.in. budowę obwodów elektrycznych; budowę i działanie podstawowych elementów elektrycznych; budowę i działanie układu zapłonowego, a także podstawy miernictwa elektrycznego multimetrem oraz oscyloskopem.

Samochody hybrydowe i elektryczne/uprawnienia SEP (poziom I)

Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę z zakresu obsługi systemów wysokiego napięcia w celu bezpiecznego wykonywania wszystkich prac nieelektrycznych w pojeździe. Uczestnicy mają możliwość zdobycia uprawnień SEP do 1 kV, które uprawniają do wyłączania iskrobezpiecznych systemów WN, przeprowadzania prac na elementach WN bez napięcia zgodnie ze specyfikacjami producenta i instruowania pracowników lub współpracowników w celu wykonania czynności wspierających w pojeździe WN pod nadzorem.

Obsługa pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Poziom II - NOWOŚĆ

Uczestnicy szkolenia zakończą je certyfikatem technika wysokich napięć, poznają budowę i działanie samochodu hybrydowego i elektrycznego, a także zdobędą umiejętności niezbędne do rozłączenia i przywrócenia wysokiego napięcia w samochodzie oraz dokonania pomiaru potwierdzającego brak napięcia. Zapoznają się także z zasadami bezpieczeństwa przy obsłudze i naprawach samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Systemy wspomagające kierowcę – ADAS (Advanced Driver Assistance Systems)

Uczestnicy zapoznają się z funkcją obecnych systemów wspomagających kierowcę i ich współdziałaniem w pojeździe. Szkolenie zostanie uzupełnione informacjami merytorycznymi pracowników Centrum Inżynieryjnego, rozwijających technologię ADAS w pojazdach. Ponadto zaprezentowany zostanie pojazd testowy wyposażony w zaawansowaną aparaturę, testujący rozwiązania przedprodukcyjne. Uczestnicy uzyskają wiedzę o rozwoju technologii ADAS, a także zapoznają się z pracą warsztatu w zakresie systemów radarowych i kamer. Podczas części praktycznej uczestnicy przystąpią do prac związanych z kalibracją kamery i radaru oraz rozwiązaniem symulowanych usterek, uniemożliwiających poprawną kalibrację.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony