Oprócz ilości zafakturowanych pojazdów, wskaźniki zadowolenia międzynarodowych klientów Renault Trucks pozostały w 2022 roku na wysokim poziomie. Klienci okazali swoją lojalność warsztatom producenta, które odnotowały 24% wzrost obrotów w segmencie części zamiennych. Zaufanie klientów znalazło również odzwierciedlenie w dużej ilości umów serwisowych: na przykład w Turcji liczba umów serwisowych podwoiła się, a ponad połowa pojazdów zafakturowanych w 2022 roku była podłączona do systemu telematycznego Optifleet.
W tej sprzyjającej sytuacji, do Renault Trucks dołączyli nowi partnerzy, w celu wsparcia ekspansji Renault Trucks w Turcji, Algierii, Kenii, Angoli i Tunezji.
Działania związane z koncepcją gospodarki o obiegu zamkniętym
Dla Renault Trucks przyjęcie modelu gospodarki o obiegu zamkniętym jest jednym z filarów dekarbonizacji branży transportowej. Dzięki wydłużeniu okresu eksploatacji używanego samochodu ciężarowego lub części Renault Trucks zmniejsza wpływ na środowisko nawet o 80%. Jest to świetny model, oparty na trzech zasadach, a mianowicie regeneracji, ponownym wykorzystaniu i recyklingu.
W 2022 roku, Renault Trucks przedłużyło żywotność 345 pojazdów we flotach swoich klientów poprzez ich regenerację w Centrum Pojazdów Używanych w Saint-Priest. Pierwsza flota pojazdów regenerowanych zostanie zwrócona w połowie 2023 roku, co pozwoli wówczas Renault Trucks na ocenę tej działalności.
Firma Renault Trucks dała również drugie życie 132 używanym pojazdom ciężarowym, przebudowanym w celu nowych zastosowań w Fabryce Pojazdów Używanych w Bourg-en-Bresse. Tę liczbę przebudowanych pojazdów, która jest znacznie poniżej popytu, tłumaczy się brakiem dostępności pojazdów, przy historycznie niskim poziomie zapasów (1 001 sztuk), oraz faktem, że przewoźnicy dłużej eksploatują swoje pojazdy. Bezpośrednią konsekwencją tego niedoboru jest spadek dostaw pojazdów używanych przez Renault Trucks w 2022 roku o 25% w stosunku do roku poprzedniego.
Fot. Renault Trucks
Komentarze (0)