ReklamaB1 - breck 04.06-30.06 Kamila

Układ hamulcowy i zawieszenie

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

Układ hamulcowy i zawieszenie

4 miesiące temu  01.02.2019, ~ Administrator   

Amortyzatory na ciężkie warunki dla SUV-a, pick-upa czy terenówki
Strona 1 z 2

Seria Performance amortyzatorów BILSTEIN przeznaczona jest do bezpiecznych modyfikacji zawieszenia w samochodach osobowych i lekkich dostawczych. To także referencje opracowane z myślą o pojazdach terenowych, w których najczęstszym celem zmian jest zwiększenie prześwitu.

Jeep Wrangler, wywodzący się z legendarnego Willysa, to synonim samochodu terenowego. Już od pierwszej kreski projektowany jest z myślą o jeździe po niestabilnym podłożu i pokonywaniu ekstremalnych przeszkód, w tym brodzeniu w wodzie czy wspinaniu się pod niemal pionowe nasypy. Wydawać by się mogło, że przy takich założeniach osiągnięto w jego konstrukcji maksimum możliwości. A jednak są kierowcy, którzy szukają jeszcze większej porcji wrażeń podczas wypraw na bezdroża. W dużej mierze ułatwia to odpowiednie zestrojenie zawieszenia.

Wrangler JK to trzecia generacja tego modelu, który jako Unlimited zadebiutował w nadwoziu czterodrzwiowym. Jest to więc wersja długa, dlatego dla zwiększenia kąta natarcia i zejścia warto podnieść o kilka centymetrów prześwit, w tym przypadku około pięciu centymetrów - mówi Grzegorz Surowiec, właściciel modyfikowanego Jeepa Wranglera, redaktor naczelny miesięcznika OFF-ROAD.PL - Konwersja jest o tyle prostsza, że w serii JK zawieszenie oparto już na sprężynach i amortyzatorach, wystarczy więc wymienić oba te elementy. Mój wybór nieprzypadkowo padł na rozwiązania oferowane przez BILSTEIN, bo cieszą się one dużą popularnością wśród miłośników off-roadu na całym świecie.

Do modyfikowanego Jeepa wybrano amortyzatory BILSTEIN B8 z serii 5160. Są to konstrukcje opracowane z myślą o cięższych warunkach eksploatacyjnych, z jakimi mogą się mierzyć SUV-y, pick-upy czy terenówki. Amortyzatory z tej serii składają się z dwóch elementów. Do jednorurowego amortyzatora gazowego dołączony jest drugi zbiornik. To rozwiązanie umożliwia uzyskanie większego skoku, zmniejsza masę nieresorowaną, oraz zapewnia lepsze rozproszenie ciepła powstające podczas intensywnej jazdy po nierównościach bądź z większym obciążeniem. Dodatkowo fabryczne sprężyny zostały wymienione na produkty australijskiej firmy Old Man Emu.

W rezultacie otrzymano wyższy o 10 centymetrów prześwit. To więcej niż zakładano, ale też docelowa modyfikacja obejmie wymianę obu zderzaków na stalowe, a z przodu znajdzie się jeszcze wyciągarka. Dlatego po zakończeniu prac zawieszenie będzie wyższe „tylko” o 5 centymetrów. Jeep osadzony został na oponach terenowych w rozmiarze 285/70 R17.

Jeep dopuszcza wiele modyfikacji w swoich modelach. Znając oczekiwania naszych klientów weryfikujemy je z tymi danymi i dobieramy odpowiednie rozwiązania” - tłumaczy Wojciech Walczyński, doradca serwisowy z Sobiesław Zasada Automotive, dealera marki Jeep w Krakowie - „W przypadku podnoszenia zawieszenia , a więc i skoku koła, może się to wiązać z koniecznością wymiany na dłuższe końcówek drążków czy przewodów hamulcowych. Tutaj dodatkowej korekcie uległy mocowania dolnych wahaczy przedniej osi i obniżenie drążka Panharda z tyłu.

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Amortyzatory na ciężkie warunki dla SUV-a, pick-upa czy terenówki.
Amortyzatory na ciężkie warunki dla SUV-a, pick-upa czy terenówki.
Amortyzatory na ciężkie warunki dla SUV-a, pick-upa czy terenówki.
Amortyzatory na ciężkie warunki dla SUV-a, pick-upa czy terenówki.
Amortyzatory na ciężkie warunki dla SUV-a, pick-upa czy terenówki.
Amortyzatory na ciężkie warunki dla SUV-a, pick-upa czy terenówki.
Amortyzatory na ciężkie warunki dla SUV-a, pick-upa czy terenówki.
Amortyzatory na ciężkie warunki dla SUV-a, pick-upa czy terenówki.
Amortyzatory na ciężkie warunki dla SUV-a, pick-upa czy terenówki.
Amortyzatory na ciężkie warunki dla SUV-a, pick-upa czy terenówki.
Amortyzatory na ciężkie warunki dla SUV-a, pick-upa czy terenówki.
Amortyzatory na ciężkie warunki dla SUV-a, pick-upa czy terenówki.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony