Układ hamulcowy i zawieszenie

Układ hamulcowy i zawieszenie

ponad rok temu  07.12.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

HYUNDAI I40. Procedura wymiany tylnych klocków i tarcz. Porady eksperta Blue Print

W modelu i40 zastosowano elektromechaniczny układ hamulca postojowego, podobny do rozwiązań
wykorzystywanych przez firmy Volkswagen, Renault, Volvo, Ford oraz BMW.

Poniżej przedstawiono procedurę wymiany tylnych klocków i tarcz hamulcowych:

1. Skontrolować układ hamulcowy, sprawdzając poziom i stan płynu hamulcowego, ewentualne jego wycieki oraz
działanie hamulca zasadniczego i postojowego.

Uwaga: Ze względu na to, że siłowniki uruchomionego hamulca postojowego pobierają dużo prądu (około 14-20 amperów), zaleca się podłączenie urządzenia podtrzymującego napięcie w układzie elektrycznym.

Przy włączonym zapłonie podłączyć tester do 16-pinowego gniazda diagnostycznego, a następnie sprawdzić ewentualne kody błędów w układach elektrycznego hamulca postojowego i ABS.

2. Po uniesieniu samochodu, należy zdemontować tylne koła i skontrolować stan przewodów hamulcowych,
okablowania i złączy siłownika hamulca postojowego, a także tylnych klocków i tarcz hamulcowych. Minimalna
grubość tarcz wynosi 8,4 mm, a klocków hamulcowych 2,0 mm.

3. Przy pomocy odpowiedniego testera diagnostycznego, cofnąć do położenia serwisowego siłownik
elektrycznego hamulca postojowego.

4. Z zacisku hamulcowego wykręcić dwie śruby imbusowe 12mm, a następnie ostrożnie zdemontować i odsunąć zacisk na bok, nie obciążając nadmiernie przewodu hamulcowego oraz okablowania siłownika.

5. Nie ma potrzeby wkręcania tłoczka – wystarczy go wepchnąć.

6. Zdemontować stare klocki hamulcowe i sprężyny mocujące.

7. W celu zdemontowania jarzma zacisku (A) najpierw należy odkręcić śrubę łącznika zawieszenia (B). Umożliwi to odkręcenie dwóch śrub jarzma zacisku (C).

8. Wykręcić śruby mocujące tylną tarczę hamulcową i zdemontować ją. Oczyścić powierzchnie przylegania i w razie konieczności przed montażem odtłuścić nową tarczę hamulcową.

9. Zamontować śruby jarzma zacisku, śrubę łącznika zawieszenia, a następnie założyć nowe klocki hamulcowe i sprężyny mocujące – wtedy można zamontować zacisk hamulcowy.

10. Na końcu należy podłączyć siłowniki elektrycznego hamulca postojowego oraz sprawdzić działanie hamulca zasadniczego i postojowego. Kontrola powinna obejmować również ewentualne wycieki płynu hamulcowego. Następnie należy sprawdzić, czy nie występują kody usterek w układzie hamulca postojowego i ABS, a później założyć koła dokręcając je momentem 88-108 Nm i przeprowadzić jazdę próbną.

Charles Figgins  - Doradca Techniczny Blue Print

Komentarze (7)

dodaj komentarz
  • ~ Ryzyxxx 7 ponad rok temuocena: 37%  Można to też zrobić bez testera https://www.youtube.com/watch?...
    oceń komentarz 11 19 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Ryzyxxx 6 ponad rok temuocena: 38%  Można to też zrobić bez testera https://www.youtube.com/watch?...
    oceń komentarz 10 16 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Ateluk 5 ponad rok temu Śrubę łącznika zawieszenia raczej nie ma potrzeby odkręcać. Z tego co pamiętam specjalnie docięty klucz imbus zda egzamin. Gorzej z momentem dokręcenia ale dla doświadczonego mechanika raczej to nie będzie wielki problem.
    oceń komentarz 0 0 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ malpa 4 ponad rok temuocena: 50%  Można podać prąd do zaciski z osobnego obwodu zamieniając +z- i cylinderek się cofnie
    oceń komentarz 3 3 zgłoś do moderacji
  • ~ Auto Serwis Polak, opolska 14A gaszyn 3 ponad rok temuocena: 60%  Tylko i wyłącznie z użyciem testera. Próba wkręcenia tłoczka bez wcześniejszego "cofnięcia" do pozycji serwisowej skończy się uszkodzenie silnika elektrycznego Lub awaria układu EPB
    oceń komentarz 3 2 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Klimek 2 ponad rok temuocena: 14%  Tester jest potrzebny do cofnięcia silniczka tłoczka w odpowiednią pozycję. Takie naprawy wykonujemy w naszym serwisie www.autopunkt24.pl...
    oceń komentarz 1 6 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Majster 1 ponad rok temuocena: 100%  Czy bez testera jest możliwość wkręcenia tłoczka , czy tylko i wyłącznie z testerem?
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
do góry strony