Serwisowanie i wymiana elementów zawieszenia pneumatycznego to wbrew pozorom łatwy sposób na poszerzenie zakresu usług warsztatu samochodowego. Specjaliści BILSTEIN podpowiadają kilka prostych zasad, których należy przestrzegać przy ich doborze oraz montażu.
Zawieszenie pneumatyczne to wciąż wyróżnik modeli samochodów z segmentu premium. Przez dwie dekady, jakie upłynęły od debiutu BILSTEIN B4 w Mercedesie Klasy S, popularność tego rozwiązania w Polsce systematycznie rośnie. To kwestia przede wszystkim rynku samochodów używanych, na którym są niezmiernie cenione za ponadprzeciętny komfort jazdy.
Z czasem elementy zawieszenia pneumatycznego tracą swoje fabryczne parametry. To stawia nowe wyzwania przed mechanikami, jednak część z nich ma obawy przed podjęciem się takiego zlecenia
Wymiana elementów zawieszenia pneumatycznego nie należy do skomplikowanych czynności. Wystarczy uważnie zapoznać się z instrukcją montażu, posiadać zestaw podstawowych narzędzi oraz przestrzegać kilku ważnych zasad - mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki BILSTEIN w Polsce. - Można też skorzystać ze szkoleń, jakie prowadzimy dla mechaników na terenie całej Polski. Dzięki nim my sami poznajemy, które kwestie sprawiają trudności lub są niejasne, co pozwala nam na bieżąco modyfikować program teoretycznej czy praktycznej nauki.
Przede wszystkim warto wybierać elementy zawieszenia pneumatycznego renomowanych marek i pochodzące z legalnego źródła. Po pierwsze, BILSTEIN, jako ich konstruktor i producent na pierwszy montaż, oferuje te same rozwiązania na aftermarkecie. Po drugie, niedawno do laboratorium firmy trafiły airmatiki zakupione za pośrednictwem portalu aukcyjnego, które de facto okazały się regenerowanymi elementami BILSTEIN. W tym przypadku nie ma kompromisów, należy używać wyłącznie nowych części. Co więcej ich szczegółowe badanie wykazało, że nie trzymały żadnych parametrów. Przełoży się to nie tylko na uzasadnioną reklamację właściciela samochodu, ale też pogorszy poziom bezpieczeństwa na drodze.
Przy montażu nowych elementów zawieszenia pneumatycznego nie można korzystać z narzędzi podpinanych pod kompresor sprężonego powietrza. Należy je dokręcać ręcznie z siłą podaną w instrukcji danej referencji - dodaje Andrzej Wojciech Buczek z IHR Warszawa. - Po skończonej pracy, gdy pojazd jest jeszcze na podnośniku, bezwzględnie trzeba napełnić układ miechów powietrznych. Wcześniejsze opuszczenie kół na ziemię spowoduje trwałe uszkodzenie zawieszenia, a to pociągnie za sobą straty finansowe i zaufanie klienta do warsztatu.
Komentarze (0)