Ochrona silnika

Patenty w warsztacie

10 miesięcy temu  29.12.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 5

Pakiet “Czysty silnik” od Liqui Moly
Strona 1 z 2

Współczesne silniki diesla i siniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa są coraz bardziej skomplikowane i wymagające. Nie wystarczy już tylko regularnie wymieniać olej, aby zapewnić im prawidłową pracę i długą żywotność. Jak zwiększyć zadowolenie i lojalność klientów oraz zarobić więcej na usługach serwisowych?

Aby utrzymać silnik w optymalnej kondycji, trzeba regularnie czyścić go z nagaru i szlamu, które są głównymi przyczynami przedwczesnego zużycia i uszkodzeń silnika.

W tym artykule przedstawimy pakiet “Czysty silnik”, który składa się z czterech zabiegów oczyszczających silnik z nagaru i szlamu. Pokażemy, jakie są korzyści z zastosowania tego pakietu zarówno dla klientów, jak i dla mechaników.

“Czysty silnik” – co skrywa pakiet?

Pakiet “Czysty silnik” to zestaw czterech zabiegów, które mają na celu usunięcie nagaru i szlamu z różnych części silnika. Nagar to osad z niespalonych resztek paliwa, który odkłada się na ściankach cylindrów, tłokach, pierścieniach, zaworach i innych elementach silnika. Szlam to gęsta masa powstająca z połączenia oleju, wody i zanieczyszczeń, która zatyka kanały olejowe i utrudnia smarowanie silnika. Zarówno nagar, jak i szlam, mogą powodować spadek kompresji, mocy i wydajności silnika, zwiększone zużycie oleju i paliwa, a także podwyższoną emisję spalin. Aby zapobiec tym negatywnym skutkom, należy regularnie czyścić silnik za pomocą specjalnych środków chemicznych, które rozpuszczają i usuwają te osady.

Pakiet “Czysty silnik” należy stosować przy każdym przeglądzie lub co około 10.000-15.000 kilometrów. Pakiet składa się z następujących zabiegów, które należy wykonywać w ściśle określonej kolejności.

Czyszczenie układu dolotowego i EGR

Układ dolotowy odpowiada za doprowadzanie powietrza do silnika, a EGR za recyrkulację spalin. Obie te części są narażone na osadzanie się nagaru, który ogranicza przepływ powietrza i spalin. Aby oczyścić układ dolotowy i EGR, należy użyć specjalnego sprayu, który rozpyla się do kolektora dolotowego lub do przewodu EGR. Spray rozpuszcza nagar i usuwa go z układu.

Regularne stosowanie chemicznej terapii pozwala utrzymać układ dolotowy w czystości, a zaniedbanie tych zabiegów może powodować konieczność demontażu kolektora.

Do czyszczenia używamy preparatów w spreju. Dla silników benzynowych to Liqui Moly Oczyszczacz przepustnic nr 5111

https://liquimoly.sklep.pl/452-pro-line-oczyszczacz-do-przepustnic-04l.html

Analogicznie, jest też Liqui Moly Oczyszczacz kolektora Diesel nr 21704

Silniki diesla https://liquimoly.sklep.pl/330-pro-line-oczyszczacz-kolektora-04l.html

Czyszczenie czujników temperatury i przepływomierza

Czujniki temperatury i przepływomierz służą do pomiaru parametrów powietrza i spalin, które są niezbędne do prawidłowego sterowania silnikiem. Jeśli te czujniki są zabrudzone nagarem, mogą przekazywać błędne informacje, co może prowadzić do nieprawidłowej pracy silnika, nadmiernego zużycia paliwa i zwiększonej emisji spalin. Aby oczyścić czujniki, należy użyć specjalnego sprayu do czyszczenia czujników. To Liqui Moly Oczyszczacz przepływomierza nr 21703

https://liquimoly.sklep.pl/497-oczyszczacz-przeplywomierza-02l.html

Czyszczenie wtryskiwaczy

Wtryskiwacze są odpowiedzialne za dostarczanie paliwa do komór spalania. Jeśli są zanieczyszczone nagarem, mogą nieprawidłowo dozować paliwo, co może powodować nierównomierną pracę silnika, spadek mocy, zwiększone zużycie paliwa i emisję spalin. Aby oczyścić wtryskiwacze, należy użyć dodatku, który dodaje się do zbiornika paliwa i który podczas jazdy rozpuszcza nagar i usuwa go z wtryskiwaczy.

Silniki benzynowe wymagają oczyszczacza wtryskiwaczy benzyna nr 1971

https://liquimoly.sklep.pl/410-oczyszczacz-wtryskiwaczy-03l.html

Silniki diesla wymagają oczyszczacza wtryskiwaczy diesel nr 1971

https://liquimoly.sklep.pl/458-oczyszczacz-wtryskiwaczy-05l.html

Czyszczenie układu smarowania

Układ smarowania zapewnia prawidłowe smarowanie i chłodzenie silnika. Aby oczyścić układ smarowania, należy użyć specjalnej płukanki, która dodaje się do oleju silnikowego bezpośrednio przed wymianą. Płukanka rozpuszcza zanieczyszczenia i bezpiecznie transportuje go z wnętrza silnika do oleju. Po użyciu płukanki należy wymienić olej i filtr na nowe.

Silniki benzynowe to Liqui Moly Engine Flush nr 2640

https://liquimoly.sklep.pl/521-engine-flush-03l.html

Silniki diesla to Liqui Moly Pro Line Engine Flush nr 2662

https://liquimoly.sklep.pl/457-pro-line-engine-flush-05l.html

Oczyszczanie układu chłodzenia

Współczesne silniki są bardzo wysilone i pracują w znacznie wyższych temperaturach. Właśnie dlatego bardzo ważne jest zapewnienie im optymalnego chłodzenia. W tym celu należy zadbać o dobry olej i regularne, przynajmniej raz na pięć lat, płukanie układu chłodzenia. Preparat usuwa typowe zanieczyszczenia z układu chłodzenia. Środek eliminuje osady wapienne oraz pozostałości oleju, dzięki czemu układ chłodzenia ma większą wydajność. Regularne stosowanie pozwala uniknąć przegrzania silnika. Mowa tu o preparacie Liqui Moly Oczyszczacz układu chłodzenia.

https://liquimoly.sklep.pl/513-oczyszczacz-chlodnicy-03l.html

Modyfikator tarcia – Cera Tec

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony