Dostęp do ładowarki dla samochodu elektrycznego w miejscu parkowania znacząco zwiększa zainteresowanie zakupem takiego auta. A tak przynajmniej wynika z badania InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena.
Zgodnie z Dyrektywą o Efektywności Energetycznej Budynków stacje ładowania będą wymagane zarówno w nowych, jak i starszych budynkach. Według ankietowanych Polaków rozwój infrastruktury ładowania w nowych i starszych budynkach w miastach zwiększy zainteresowanie autami elektrycznymi. W ten sposób myśli blisko połowa z nas.
Ładowanie auta elektrycznego to obok ceny pojazdu kluczowy czynnik wpływający na decyzję o rozważaniu zakupu takiego samochodu. Kwestia ładowania i ceny aut będą najważniejsze dla rozwoju elektromobilności w nadchodzących latach. Dlatego w raporcie InsightOut Lab i marki Volkswagen „Te udogodnienia zachęcają Polaków do rozważania auta elektrycznego” sprawdzono, czy łatwiejszy dostęp do infrastruktury ładowania może zwiększyć zainteresowanie autami elektrycznymi w Polsce?
Są co najmniej dwa powody, które sprawiają, że nie jest to tylko kwestia teoretyczna. Po pierwsze, w Unii Europejskiej trwa procedowanie zmian w Dyrektywie o Efektywności Energetycznej Budynków (Energy Performance of Buildings Directive, EPBD). Kładzie ona nacisk m.in. na rozbudowę infrastruktury do ładowania aut elektrycznych w nowych i starszych budynkach oraz inwestycje w panele fotowoltaiczne. W praktyce będą to ułatwienia dla posiadaczy aut elektrycznych.
Ładowarki w blokach kluczem do rozwoju elektromobilności?
Z raportu „Te udogodnienia zachęcają Polaków do rozważania auta elektrycznego”, przygotowanego przez InsightOut Lab i Volkswagena wynika, że dostęp do prywatnej infrastruktury ładowania znacząco zwiększa zainteresowanie autami elektrycznymi. Różnica jest bardzo wyraźna i wynosi 12 punktów procentowych. Odsetek osób, które rozważają zakup „elektryka” rośnie z 17 do 29 procent, jeśli w miejscu pozostawiania auta na noc byłaby możliwość ładowania pojazdu. Z punktu widzenia badanych dostęp do ładowarki stanowi zatem argument wart zastanowienia, gdy mowa o rozważaniu zakupu auta elektrycznego. Odpowiedź na kolejne pytanie potwierdza ten wniosek.
Dostęp do infrastruktury ładowania „elektryków” zarówno w starszych, jak i nowszych budynkach mieszkalnych w miastach zdaniem 46 procent badanych zwiększy zainteresowanie Polaków pojazdami na prąd. Niemal co czwarty ankietowany nie ma w tej sprawie opinii. Natomiast blisko 1/3 uważa, że rozwijanie infrastruktury ładowania aut elektrycznych w blokach nie sprawi, że Polacy bardziej zainteresują się „elektrykami”.
Fot. InsightOut Lab / Volkswagen
Komentarze (0)